Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Social Media Perception and Reality -Possible Data Quality Deficiencies between Social Media and ERP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00102283" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00102283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006788801980204" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5220/0006788801980204</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006788801980204" target="_blank" >10.5220/0006788801980204</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Social Media Perception and Reality -Possible Data Quality Deficiencies between Social Media and ERP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the increase of digitalisation, data in social media are often seen as more updated and realistic than the information system representations. Due to the fast changes in the real world and the increasing Big Social media data, there is usually certain misalignment between the social media and information system in the enterprise such as ERP, therefore there can be data deficiencies or data quality problems in the information systems, which is caused by the differences between the external social media and internal information system. In this paper, underpinned by the work of ontological data quality from Wang and Wand 1996, we investigate a set of data quality problems between two representations - Social Media and ERP. We further discuss how ERP system can be improved from the data quality perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    The Social Media Perception and Reality -Possible Data Quality Deficiencies between Social Media and ERP

  • Popis výsledku anglicky

    With the increase of digitalisation, data in social media are often seen as more updated and realistic than the information system representations. Due to the fast changes in the real world and the increasing Big Social media data, there is usually certain misalignment between the social media and information system in the enterprise such as ERP, therefore there can be data deficiencies or data quality problems in the information systems, which is caused by the differences between the external social media and internal information system. In this paper, underpinned by the work of ontological data quality from Wang and Wand 1996, we investigate a set of data quality problems between two representations - Social Media and ERP. We further discuss how ERP system can be improved from the data quality perspective.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 20th International Conference on Enterprise Information Systems

  • ISBN

    9789897582981

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    198-204

  • Název nakladatele

    SCITEPRESS

  • Místo vydání

    Madeira, Portugal

  • Místo konání akce

    Madeira, Portugal

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku