Factoring Personalization in Social Media Recommendations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00108947" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00108947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2019.8665624" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2019.8665624</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2019.8665624" target="_blank" >10.1109/ICOSC.2019.8665624</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factoring Personalization in Social Media Recommendations
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, since social media sites and online social networks have created big media data, it is thus complex and time-consuming for users to find the preferred social media from a large media catalog. Social media recommender systems are therefore emerged to recommend personalized media objects. However, most media recommender systems only focus on one aspect of social media. It is lacking a big picture of how to build an effective social media recommender system. Therefore, this paper tackles this challenge first for specifying the distinct features of media object that can be used for recommender systems, and then discusses five critical aspects that can affect the design of social media recommender systems. This paper further indicates how to assemble these critical aspects and concludes that when we apply traditional recommender algorithms in the media context, those are the critical aspects to improve and optimize social media recommneder systems.
Název v anglickém jazyce
Factoring Personalization in Social Media Recommendations
Popis výsledku anglicky
Nowadays, since social media sites and online social networks have created big media data, it is thus complex and time-consuming for users to find the preferred social media from a large media catalog. Social media recommender systems are therefore emerged to recommend personalized media objects. However, most media recommender systems only focus on one aspect of social media. It is lacking a big picture of how to build an effective social media recommender system. Therefore, this paper tackles this challenge first for specifying the distinct features of media object that can be used for recommender systems, and then discusses five critical aspects that can affect the design of social media recommender systems. This paper further indicates how to assemble these critical aspects and concludes that when we apply traditional recommender algorithms in the media context, those are the critical aspects to improve and optimize social media recommneder systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th IEEE International Conference on Semantic Computing
ISBN
9781538667835
ISSN
2325-6516
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
344-347
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
California, USA
Místo konání akce
California, USA
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000467270600058