Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factoring Personalization in Social Media Recommendations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00108947" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00108947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2019.8665624" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2019.8665624</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2019.8665624" target="_blank" >10.1109/ICOSC.2019.8665624</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factoring Personalization in Social Media Recommendations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, since social media sites and online social networks have created big media data, it is thus complex and time-consuming for users to find the preferred social media from a large media catalog. Social media recommender systems are therefore emerged to recommend personalized media objects. However, most media recommender systems only focus on one aspect of social media. It is lacking a big picture of how to build an effective social media recommender system. Therefore, this paper tackles this challenge first for specifying the distinct features of media object that can be used for recommender systems, and then discusses five critical aspects that can affect the design of social media recommender systems. This paper further indicates how to assemble these critical aspects and concludes that when we apply traditional recommender algorithms in the media context, those are the critical aspects to improve and optimize social media recommneder systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Factoring Personalization in Social Media Recommendations

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, since social media sites and online social networks have created big media data, it is thus complex and time-consuming for users to find the preferred social media from a large media catalog. Social media recommender systems are therefore emerged to recommend personalized media objects. However, most media recommender systems only focus on one aspect of social media. It is lacking a big picture of how to build an effective social media recommender system. Therefore, this paper tackles this challenge first for specifying the distinct features of media object that can be used for recommender systems, and then discusses five critical aspects that can affect the design of social media recommender systems. This paper further indicates how to assemble these critical aspects and concludes that when we apply traditional recommender algorithms in the media context, those are the critical aspects to improve and optimize social media recommneder systems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th IEEE International Conference on Semantic Computing

  • ISBN

    9781538667835

  • ISSN

    2325-6516

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    344-347

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    California, USA

  • Místo konání akce

    California, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000467270600058