Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to exploit Recommender Systems in Social Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00103078" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00103078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IRI.2018.00085" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IRI.2018.00085</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IRI.2018.00085" target="_blank" >10.1109/IRI.2018.00085</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to exploit Recommender Systems in Social Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rapid increase and widespread of social media data have created new research challenges and opportunities for social media recommender systems, which are designed to recommend personalized, interesting, credible social media content with possible social impact. However, due to complexity in social network and new media interaction, the research of social media recommender systems is still on its initial stage. Therefore, this paper aims to review the state-of-the-art research that are related to social media recommender systems, and identify the critical factors for building new social media recommender systems. Our results show that relevance, validity, popularity, credibility and social impact are considered to be the 5 important factors for social media recommender systems.

  • Název v anglickém jazyce

    How to exploit Recommender Systems in Social Media

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid increase and widespread of social media data have created new research challenges and opportunities for social media recommender systems, which are designed to recommend personalized, interesting, credible social media content with possible social impact. However, due to complexity in social network and new media interaction, the research of social media recommender systems is still on its initial stage. Therefore, this paper aims to review the state-of-the-art research that are related to social media recommender systems, and identify the critical factors for building new social media recommender systems. Our results show that relevance, validity, popularity, credibility and social impact are considered to be the 5 important factors for social media recommender systems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IEEE 19th International Conference on Information Reuse and Integration for Data Science

  • ISBN

    9781538626597

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    537-541

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Salt Lake City

  • Místo konání akce

    Salt Lake City, Utah, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000442457000077