How to exploit Recommender Systems in Social Media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00103078" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00103078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IRI.2018.00085" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IRI.2018.00085</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IRI.2018.00085" target="_blank" >10.1109/IRI.2018.00085</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to exploit Recommender Systems in Social Media
Popis výsledku v původním jazyce
The rapid increase and widespread of social media data have created new research challenges and opportunities for social media recommender systems, which are designed to recommend personalized, interesting, credible social media content with possible social impact. However, due to complexity in social network and new media interaction, the research of social media recommender systems is still on its initial stage. Therefore, this paper aims to review the state-of-the-art research that are related to social media recommender systems, and identify the critical factors for building new social media recommender systems. Our results show that relevance, validity, popularity, credibility and social impact are considered to be the 5 important factors for social media recommender systems.
Název v anglickém jazyce
How to exploit Recommender Systems in Social Media
Popis výsledku anglicky
The rapid increase and widespread of social media data have created new research challenges and opportunities for social media recommender systems, which are designed to recommend personalized, interesting, credible social media content with possible social impact. However, due to complexity in social network and new media interaction, the research of social media recommender systems is still on its initial stage. Therefore, this paper aims to review the state-of-the-art research that are related to social media recommender systems, and identify the critical factors for building new social media recommender systems. Our results show that relevance, validity, popularity, credibility and social impact are considered to be the 5 important factors for social media recommender systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IEEE 19th International Conference on Information Reuse and Integration for Data Science
ISBN
9781538626597
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
537-541
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Salt Lake City
Místo konání akce
Salt Lake City, Utah, USA
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000442457000077