Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intergeneration Comparison of the Perception of Communication Media in the Context of the Nature of their Ownership

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098195" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intergeneration Comparison of the Perception of Communication Media in the Context of the Nature of their Ownership

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Media are an integral part of the life of every society. The nature of their ownership, i.e. their public or private character, may be an important factor when perceiving individual media. The author’s objective is to ascertain the respondents’ general opinion of the media, above all, in the area of their credibility. Subsequently, these research activities were focused on the fact whether the mentioned character of the medium ownership in respondents has the impact on its perceiving, whether this perception is also influenced by the age or the gender division. The research was primarily focused on the so-called Generation Y and Generation Z. The Chi-square test of independence served to confirm or reject the established hypotheses. Social media were not included in the currently conducted research, so that we could compare the research projects carried out with the benefit of hindsight.)

  • Název v anglickém jazyce

    Intergeneration Comparison of the Perception of Communication Media in the Context of the Nature of their Ownership

  • Popis výsledku anglicky

    Media are an integral part of the life of every society. The nature of their ownership, i.e. their public or private character, may be an important factor when perceiving individual media. The author’s objective is to ascertain the respondents’ general opinion of the media, above all, in the area of their credibility. Subsequently, these research activities were focused on the fact whether the mentioned character of the medium ownership in respondents has the impact on its perceiving, whether this perception is also influenced by the age or the gender division. The research was primarily focused on the so-called Generation Y and Generation Z. The Chi-square test of independence served to confirm or reject the established hypotheses. Social media were not included in the currently conducted research, so that we could compare the research projects carried out with the benefit of hindsight.)

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Managing and Modelling of Financial Risks : proceedings of the 8th international scientific conference : September 5-6, 2016, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-3994-3

  • ISSN

    2464-6970

  • e-ISSN

    2464-6989

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    588-598

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    5. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku