Povaha vlastnictví jako faktor určující percepci komunikačního média
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86082513" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86082513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Povaha vlastnictví jako faktor určující percepci komunikačního média
Popis výsledku v původním jazyce
Média jsou integrální součástí života každé společnosti. Významně ovlivňují dění kolem nás, a to jak pozitivním, tak i negativním způsobem. Důležitým faktorem při vnímání jednotlivých médií může být povaha jejich vlastnictví, tedy jejich veřejnoprávní čisoukromý charakter. Autorka kapitoly si klade za cíl zjistit, jaký je obecně názor respondentů na média, zejména v oblasti jejich důvěryhodnosti. Dále je zde snaha stanovit, zda respondenti preferují určitý typ médií, a která to jsou. Následně byly výzkumné aktivity zaměřeny na skutečnost, zda zmíněná povaha vlastnictví média má u respondentů vliv na jeho percepci, zda tato percepce je dále ovlivněna věkem případně gender členěním. Závěrem byly identifikovány aktivity, jež respondenti od médií očekávají v souvislosti s jejich společenskou odpovědností. K potvrzení či zamítnutí nastolených hypotéz posloužil Chi-kvadrát test nezávislosti
Název v anglickém jazyce
Character of Possession as a Factor Determining Perception of Communication Media
Popis výsledku anglicky
Media are an integral part of life of every society. They significantly influence events around us both positively and negatively. Aspects of media possession, thus public service or non-public character, can be an important factor of their perception. The author of the chapter sets her task to determine the respondent´s opinion on media especially as for their trustworthiness. Also there is an endeavour to determine if the respondents prefer certain kind of media and which. Subsequently, the research activities were focused on a fact that the mentioned character of media possession has influence on perception of them and if that perception is further influenced by age or gender. In the conclusion there were identified the activities which are expectedfrom media by respondents in connection with their social responsibility. The Chi-Square test of independence served to confirm or reject the established hypotheses.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci
ISBN
978-80-87500-20-0
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
122-134
Počet stran knihy
152
Název nakladatele
VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—