Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ownership´s character as a factor determining perception of communication media in the gender context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236761" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236761 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ownership´s character as a factor determining perception of communication media in the gender context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In present time, the media significantly influence the events of every-day life. The nature of their ownership, i.e. their public or private character, may be an important factor when perceiving individual media. Main aim of this paper is to find out what is the opinion of the respondents towards the media, especially in the area of their credibility. In addition, there is an effort to determine whether the respondents prefer a certain type of media and which type it is. Subsequently, these re-search activities were focused on the fact whether the mentioned character of the medium ownership in respondents has the impact on its perceiving, whether this perception is also influenced by the gender division. The research was focused on the so-called Generation Z. The Chi-square test of independence served to confirm or reject the established hypotheses. Social media were not included in the currently conducted research, so that we could compare the research projects carried out with the benefit of hindsight.

  • Název v anglickém jazyce

    Ownership´s character as a factor determining perception of communication media in the gender context

  • Popis výsledku anglicky

    In present time, the media significantly influence the events of every-day life. The nature of their ownership, i.e. their public or private character, may be an important factor when perceiving individual media. Main aim of this paper is to find out what is the opinion of the respondents towards the media, especially in the area of their credibility. In addition, there is an effort to determine whether the respondents prefer a certain type of media and which type it is. Subsequently, these re-search activities were focused on the fact whether the mentioned character of the medium ownership in respondents has the impact on its perceiving, whether this perception is also influenced by the gender division. The research was focused on the so-called Generation Z. The Chi-square test of independence served to confirm or reject the established hypotheses. Social media were not included in the currently conducted research, so that we could compare the research projects carried out with the benefit of hindsight.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems: May 25th-26th, 2017, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-4046-8

  • ISSN

    2570-5776

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    65-77

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    25. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000417344100007