Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Communication Media Preferences for Generation Z in the gender context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F23%3A10252765" target="_blank" >RIV/61989100:27510/23:10252765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dokumenty.vsb.cz/docs/files/cs/e1c37442-9c5c-460d-b296-cefb7ecce285?prevPage=true" target="_blank" >https://dokumenty.vsb.cz/docs/files/cs/e1c37442-9c5c-460d-b296-cefb7ecce285?prevPage=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Communication Media Preferences for Generation Z in the gender context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In present times, many countries are fighting againstdisinformation. Therefore, it is important to get information from trustedsources. The nature of their ownership, i.e. their public or private character,may be an important factor when perceiving individual media. The aim ofpaper is comparison of Communication Media Preferences for Generation Zbefore the pandemic and after the pandemic in the gender context. We havecompared the result of research from 2016 year and from 2022. The Pearson&apos;schi-square test of independence served to confirm or reject the establishedhypotheses.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Communication Media Preferences for Generation Z in the gender context

  • Popis výsledku anglicky

    In present times, many countries are fighting againstdisinformation. Therefore, it is important to get information from trustedsources. The nature of their ownership, i.e. their public or private character,may be an important factor when perceiving individual media. The aim ofpaper is comparison of Communication Media Preferences for Generation Zbefore the pandemic and after the pandemic in the gender context. We havecompared the result of research from 2016 year and from 2022. The Pearson&apos;schi-square test of independence served to confirm or reject the establishedhypotheses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems 2023: May 22-24, 2023, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-4687-3

  • ISSN

    2570-5776

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    200-208

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    22. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku