DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00102373" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00102373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-94277-3_74#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-94277-3_74#citeas</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94277-3_74" target="_blank" >10.1007/978-3-319-94277-3_74</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension designed for Czech and other phonetic languages. We conducted this research with university and high school students over 18 years old. Firstly, we describe the design of the extension (invented in 2016 at Masaryk University) and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.
Název v anglickém jazyce
DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension designed for Czech and other phonetic languages. We conducted this research with university and high school students over 18 years old. Firstly, we describe the design of the extension (invented in 2016 at Masaryk University) and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computers Helping People with Special Needs:16th International Conference, ICCHP 2018. LNCS
ISBN
9783319942766
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
478-485
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Švýcarsko
Místo konání akce
Linz
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000490888600073