Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00102373" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00102373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-94277-3_74#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-94277-3_74#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94277-3_74" target="_blank" >10.1007/978-3-319-94277-3_74</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension designed for Czech and other phonetic languages. We conducted this research with university and high school students over 18 years old. Firstly, we describe the design of the extension (invented in 2016 at Masaryk University) and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.

  • Název v anglickém jazyce

    DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension designed for Czech and other phonetic languages. We conducted this research with university and high school students over 18 years old. Firstly, we describe the design of the extension (invented in 2016 at Masaryk University) and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computers Helping People with Special Needs:16th International Conference, ICCHP 2018. LNCS

  • ISBN

    9783319942766

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    478-485

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Švýcarsko

  • Místo konání akce

    Linz

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000490888600073