DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00102374" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00102374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://delivery.acm.org/10.1145/3200000/3196320/a10-Parilova.pdf?ip=194.228.76.105&id=3196320&acc=ACTIVE%20SERVICE&key=D6C3EEB3AD96C931%2EBB3DE337C716FE30%2E2641B44347AF4549%2E4D4702B0C3E38B35&__acm__=1536202588_7efec5caf82979aaaa0edfb93ca95a0e" target="_blank" >http://delivery.acm.org/10.1145/3200000/3196320/a10-Parilova.pdf?ip=194.228.76.105&id=3196320&acc=ACTIVE%20SERVICE&key=D6C3EEB3AD96C931%2EBB3DE337C716FE30%2E2641B44347AF4549%2E4D4702B0C3E38B35&__acm__=1536202588_7efec5caf82979aaaa0edfb93ca95a0e</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3192714.3196320" target="_blank" >10.1145/3192714.3196320</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension. We conducted this research with university students over 18 years old. We describe the design of the extension and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.
Název v anglickém jazyce
DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension. We conducted this research with university students over 18 years old. We describe the design of the extension and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
W4A 15th International Cross-Disciplinary Conference on Web Accessibility
ISBN
9781450356510
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
1-2
Název nakladatele
ACM New York, USA
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Lyon
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000510881300010