Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00102374" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00102374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://delivery.acm.org/10.1145/3200000/3196320/a10-Parilova.pdf?ip=194.228.76.105&id=3196320&acc=ACTIVE%20SERVICE&key=D6C3EEB3AD96C931%2EBB3DE337C716FE30%2E2641B44347AF4549%2E4D4702B0C3E38B35&__acm__=1536202588_7efec5caf82979aaaa0edfb93ca95a0e" target="_blank" >http://delivery.acm.org/10.1145/3200000/3196320/a10-Parilova.pdf?ip=194.228.76.105&id=3196320&acc=ACTIVE%20SERVICE&key=D6C3EEB3AD96C931%2EBB3DE337C716FE30%2E2641B44347AF4549%2E4D4702B0C3E38B35&__acm__=1536202588_7efec5caf82979aaaa0edfb93ca95a0e</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3192714.3196320" target="_blank" >10.1145/3192714.3196320</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension. We conducted this research with university students over 18 years old. We describe the design of the extension and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.

  • Název v anglickém jazyce

    DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension. We conducted this research with university students over 18 years old. We describe the design of the extension and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    W4A 15th International Cross-Disciplinary Conference on Web Accessibility

  • ISBN

    9781450356510

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1-2

  • Název nakladatele

    ACM New York, USA

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Lyon

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000510881300010