Představivost, čtení, škola
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73606713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73606713 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2019" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2019</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Představivost, čtení, škola
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje výzkum Ohniskové skupiny jako metoda výzkumu prekonceptů čtení a literární výchovy. Výzkum je realizován se žáky ve věku 12 až 15 let. Metodou ohniskových skupin zjišťujeme žákovské prekoncepty čtenářství a smyslu literární výchovy. Cílem výzkumu je objasnit tyto prekoncepty a jejich zdroje, souvislosti s žákovou osobní zkušeností se čtením, předchozí zkušeností se školní literární výchovou a formou výuky, se kterou se žáci aktuálně v hodinách literatury setkávají. Cílem příspěvku je představit některé výpovědi žáků, ve kterých hraje klíčovou roli téma představivosti, a rozvoj představivosti vztáhnout k výuce literární výchovy a čtenářským strategiím, které jsou užívané pro rozvoj čtenářské gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Imagination, reading, school
Popis výsledku anglicky
The article introduces the research Focus groups as a method of research of reading and literary education preconcepts, which, in a broader sense, belongs into the field of the innovation of literary education teaching. This qualitative research is realized among the pupils of 12 to 15 years of age. By the focus groups method, we will research pupils’ preconcepts of reading and the meaning of the literary education itself. The aim of the research is to clarify these preconcepts, mainly their sources – to find possible links with the pupil’s personal reading experience (reader’s biography, influence of the family environment), previous experience with the school literary education, and with the forms of teaching which are encountered by the pupils in the lessons of literature. The aim of this article is to present several students’ responses in which key subject is imagination and how imagination is coherent with the reading strategies widely used in school to develop reading literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jazyk - literatura - komunikace
ISBN
—
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
92-99
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
3. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—