Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Představivost, čtení, škola

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73606713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73606713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2019" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Představivost, čtení, škola

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje výzkum Ohniskové skupiny jako metoda výzkumu prekonceptů čtení a literární výchovy. Výzkum je realizován se žáky ve věku 12 až 15 let. Metodou ohniskových skupin zjišťujeme žákovské prekoncepty čtenářství a smyslu literární výchovy. Cílem výzkumu je objasnit tyto prekoncepty a jejich zdroje, souvislosti s žákovou osobní zkušeností se čtením, předchozí zkušeností se školní literární výchovou a formou výuky, se kterou se žáci aktuálně v hodinách literatury setkávají. Cílem příspěvku je představit některé výpovědi žáků, ve kterých hraje klíčovou roli téma představivosti, a rozvoj představivosti vztáhnout k výuce literární výchovy a čtenářským strategiím, které jsou užívané pro rozvoj čtenářské gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Imagination, reading, school

  • Popis výsledku anglicky

    The article introduces the research Focus groups as a method of research of reading and literary education preconcepts, which, in a broader sense, belongs into the field of the innovation of literary education teaching. This qualitative research is realized among the pupils of 12 to 15 years of age. By the focus groups method, we will research pupils’ preconcepts of reading and the meaning of the literary education itself. The aim of the research is to clarify these preconcepts, mainly their sources – to find possible links with the pupil’s personal reading experience (reader’s biography, influence of the family environment), previous experience with the school literary education, and with the forms of teaching which are encountered by the pupils in the lessons of literature. The aim of this article is to present several students’ responses in which key subject is imagination and how imagination is coherent with the reading strategies widely used in school to develop reading literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISBN

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    92-99

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    3. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku