Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literární výchova očima žáků 2. stupně ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610939" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333190826" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333190826</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Literární výchova očima žáků 2. stupně ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek přináší informace o žákovských prekoncepcích ve vztahu ke čtení a literární výchově. V rámci ohniskových skupiny jsme realizovali audionahrávky se 40 žáky, které nám umožnil nahlédnout do výuky literatury v 8 třídách na základní škole. Reakce a odpovědi žáků ve sledovaných oblastech jsme následně kategorizovali do tří oblastí - literatura jako prostředek sdílení, vztah ke čtení, a hodnocení náplně hodin. Z výsledků vyplývá, že ve všech uvedených oblastech má zásadní roli osobnost učitele a jeho pojetí výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Literary education through the eyes of 2nd grade pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The article provides information about students&apos; preconceptions in relation to reading and literary education. We conducted focus group audio-recordings with 40 pupils to provide insight into literature teaching in 8 primary school classes. We subsequently categorised pupils&apos; responses and responses in the areas of focus into three areas - literature as a means of sharing, relationships to reading, and evaluation of lesson content. The results show that in all of these areas, the teacher&apos;s personality and his/her conception of teaching play a crucial role.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    122-127

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus