Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Broadening the scope of user experience design with behavioral psychology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000652" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Broadening the scope of user experience design with behavioral psychology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theoretical research presented in this paper attempts to analyze more thoroughly aspects that might have an impact on technology-mediated user experience. We believe that the outputs of this introductory literature review will help us to obtain starting points and a general framework for our future research in this area. The main objective of the described interdisciplinary effort is to create optimized testing scenarios that would allow more personalized customization of mobile applications and possibly of other information systems and websites. In this paper, we describe a conceptual user experience paradigm including psychological aspects and possible causal relationships resulting from user contact with information and communication technologies and their characteristics. We specifically focus on three groups of factors: visual, auditive and haptic. In our literature review, we summarized knowledge gained from both scientific disciplines - user experience design and behavioral psychology. As a research platform for the purposes of this paper, we used the Science Direct and ProQuest databases.

  • Název v anglickém jazyce

    Broadening the scope of user experience design with behavioral psychology

  • Popis výsledku anglicky

    Theoretical research presented in this paper attempts to analyze more thoroughly aspects that might have an impact on technology-mediated user experience. We believe that the outputs of this introductory literature review will help us to obtain starting points and a general framework for our future research in this area. The main objective of the described interdisciplinary effort is to create optimized testing scenarios that would allow more personalized customization of mobile applications and possibly of other information systems and websites. In this paper, we describe a conceptual user experience paradigm including psychological aspects and possible causal relationships resulting from user contact with information and communication technologies and their characteristics. We specifically focus on three groups of factors: visual, auditive and haptic. In our literature review, we summarized knowledge gained from both scientific disciplines - user experience design and behavioral psychology. As a research platform for the purposes of this paper, we used the Science Direct and ProQuest databases.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference - Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2555-2560

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Spain

  • Místo konání akce

    Spain

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku