Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discrete and Continuous Strategies for Timed-Arc Petri Net Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00102444" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00102444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10009-017-0473-2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10009-017-0473-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10009-017-0473-2" target="_blank" >10.1007/s10009-017-0473-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discrete and Continuous Strategies for Timed-Arc Petri Net Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Automatic strategy synthesis for a given control objective can be used to generate correct-by-construction controllers of real-time reactive systems. The existing symbolic approach for continuous timed game is a computationally hard task and current tools like UPPAAL TiGa often scale poorly with the model complexity. We suggest an explicit approach for strategy synthesis in the discrete-time setting and show that even for systems with closed guards, the existence of a safety discrete-time strategy does not imply the existence of a safety continuous-time strategy and vice versa. Nevertheless, we prove that the answers to the existence of discrete-time and continuous-time safety strategies coincide on a practically motivated subclass of urgent controllers that either react immediately after receiving an environmental input or wait with the decision until a next event is triggered by the environment. We then develop an on-the-fly synthesis algorithm for discrete timed-arc Petri net games. The algorithm is implemented in our tool TAPAAL, and based on the experimental evidence, we discuss the advantages of our approach compared to the symbolic continuous-time techniques.

  • Název v anglickém jazyce

    Discrete and Continuous Strategies for Timed-Arc Petri Net Games

  • Popis výsledku anglicky

    Automatic strategy synthesis for a given control objective can be used to generate correct-by-construction controllers of real-time reactive systems. The existing symbolic approach for continuous timed game is a computationally hard task and current tools like UPPAAL TiGa often scale poorly with the model complexity. We suggest an explicit approach for strategy synthesis in the discrete-time setting and show that even for systems with closed guards, the existence of a safety discrete-time strategy does not imply the existence of a safety continuous-time strategy and vice versa. Nevertheless, we prove that the answers to the existence of discrete-time and continuous-time safety strategies coincide on a practically motivated subclass of urgent controllers that either react immediately after receiving an environmental input or wait with the decision until a next event is triggered by the environment. We then develop an on-the-fly synthesis algorithm for discrete timed-arc Petri net games. The algorithm is implemented in our tool TAPAAL, and based on the experimental evidence, we discuss the advantages of our approach compared to the symbolic continuous-time techniques.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal on Software Tools for Technology Transfer (STTT)

  • ISSN

    1433-2779

  • e-ISSN

    1433-2787

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    529-546

  • Kód UT WoS článku

    000441949300004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85029818811