Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhanced Scheduling for Real-Time Traffic Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00103562" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00103562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SSCI.2018.8628731" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SSCI.2018.8628731</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SSCI.2018.8628731" target="_blank" >10.1109/SSCI.2018.8628731</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhanced Scheduling for Real-Time Traffic Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traffic signal control in road networks is a practical problem which has been widely studied. In this paper, we present an approach for traffic signal control extending ideas of schedule-driven coordination in the system Surtrac. The traffic signal control problem of one intersection is modeled as a parallel machine scheduling problem based on aggregation of traffic flow data. The solution procedure for each parallel machine scheduling problem is based on a forward dynamic programming search. All connected intersections form a distributed system of communicating intersections. The objective is to construct a traffic control sequence for each intersection and minimize the total cumulative delay of all vehicles in the traffic network. Simulation results for a grid network from the SUMO simulator demonstrate the performance of the proposed approach in comparison to the Surtrac system solving the problem using single machine scheduling. The results show a significant improvement in the total cumulative delay given the increase of computational time which is acceptable in real-time processing.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhanced Scheduling for Real-Time Traffic Control

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic signal control in road networks is a practical problem which has been widely studied. In this paper, we present an approach for traffic signal control extending ideas of schedule-driven coordination in the system Surtrac. The traffic signal control problem of one intersection is modeled as a parallel machine scheduling problem based on aggregation of traffic flow data. The solution procedure for each parallel machine scheduling problem is based on a forward dynamic programming search. All connected intersections form a distributed system of communicating intersections. The objective is to construct a traffic control sequence for each intersection and minimize the total cumulative delay of all vehicles in the traffic network. Simulation results for a grid network from the SUMO simulator demonstrate the performance of the proposed approach in comparison to the Surtrac system solving the problem using single machine scheduling. The results show a significant improvement in the total cumulative delay given the increase of computational time which is acceptable in real-time processing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 IEEE Symposium Series on Computational Intelligence (SSCI)

  • ISBN

    9781538692769

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    578-585

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Bengaluru, India

  • Místo konání akce

    Bengaluru, India

  • Datum konání akce

    18. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000459238800079