Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis and design of mastery learning criteria

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00104014" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00104014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13614568.2018.1476596" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13614568.2018.1476596</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13614568.2018.1476596" target="_blank" >10.1080/13614568.2018.1476596</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis and design of mastery learning criteria

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A common personalisation approach in educational systems is mastery learning. A key step in this approach is a criterion that determines whether a learner has already achieved mastery. We thoroughly analyse several mastery criteria for the basic case of a single well-specified knowledge component. For the analysis we use experiments with both simulated and real data. The results show that the choice of data sources used for mastery decision and the setting of thresholds are more important than the choice of a learner modelling technique. We argue that a simple exponential moving average method is a suitable technique for mastery criterion and discuss techniques for the choice of a mastery threshold. We also propose an extension of the exponential moving average method that takes into account practical aspects like time intensity of items and we report on a practical application of this mastery criterion in a widely used educational system.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis and design of mastery learning criteria

  • Popis výsledku anglicky

    A common personalisation approach in educational systems is mastery learning. A key step in this approach is a criterion that determines whether a learner has already achieved mastery. We thoroughly analyse several mastery criteria for the basic case of a single well-specified knowledge component. For the analysis we use experiments with both simulated and real data. The results show that the choice of data sources used for mastery decision and the setting of thresholds are more important than the choice of a learner modelling technique. We argue that a simple exponential moving average method is a suitable technique for mastery criterion and discuss techniques for the choice of a mastery threshold. We also propose an extension of the exponential moving average method that takes into account practical aspects like time intensity of items and we report on a practical application of this mastery criterion in a widely used educational system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Review of Hypermedia and Multimedia

  • ISSN

    1361-4568

  • e-ISSN

    1740-7842

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    133-159

  • Kód UT WoS článku

    000449776300002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85047666977