Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Data Collection on Interpretation and Evaluation of Student Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00090424" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00090424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883868" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883868</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883868" target="_blank" >10.1145/2883851.2883868</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Data Collection on Interpretation and Evaluation of Student Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Student modeling techniques are evaluated mostly using historical data. Researchers typically do not pay attention to details of the origin of the used data sets. However, the way data are collected can have important impact on evaluation and interpretation of student models. We discuss in detail two ways how data collection in educational systems can influence results: mastery attrition bias and adaptive choice of items. We systematically discuss previous work related to these biases and illustrate the main points using both simulated and real data. We summarize specific consequences for practice -- not just for doing evaluation of student models, but also for data collection and publication of data sets.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Data Collection on Interpretation and Evaluation of Student Models

  • Popis výsledku anglicky

    Student modeling techniques are evaluated mostly using historical data. Researchers typically do not pay attention to details of the origin of the used data sets. However, the way data are collected can have important impact on evaluation and interpretation of student models. We discuss in detail two ways how data collection in educational systems can influence results: mastery attrition bias and adaptive choice of items. We systematically discuss previous work related to these biases and illustrate the main points using both simulated and real data. We summarize specific consequences for practice -- not just for doing evaluation of student models, but also for data collection and publication of data sets.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Sixth International Conference on Learning Analytics & Knowledge

  • ISBN

    9781450341905

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    40-47

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    Edinburgh, United Kingdom

  • Místo konání akce

    Edinburgh, United Kingdom

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku