Impact of Data Collection on Interpretation and Evaluation of Student Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00090424" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00090424 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883868" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883868</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883868" target="_blank" >10.1145/2883851.2883868</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Data Collection on Interpretation and Evaluation of Student Models
Popis výsledku v původním jazyce
Student modeling techniques are evaluated mostly using historical data. Researchers typically do not pay attention to details of the origin of the used data sets. However, the way data are collected can have important impact on evaluation and interpretation of student models. We discuss in detail two ways how data collection in educational systems can influence results: mastery attrition bias and adaptive choice of items. We systematically discuss previous work related to these biases and illustrate the main points using both simulated and real data. We summarize specific consequences for practice -- not just for doing evaluation of student models, but also for data collection and publication of data sets.
Název v anglickém jazyce
Impact of Data Collection on Interpretation and Evaluation of Student Models
Popis výsledku anglicky
Student modeling techniques are evaluated mostly using historical data. Researchers typically do not pay attention to details of the origin of the used data sets. However, the way data are collected can have important impact on evaluation and interpretation of student models. We discuss in detail two ways how data collection in educational systems can influence results: mastery attrition bias and adaptive choice of items. We systematically discuss previous work related to these biases and illustrate the main points using both simulated and real data. We summarize specific consequences for practice -- not just for doing evaluation of student models, but also for data collection and publication of data sets.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Sixth International Conference on Learning Analytics & Knowledge
ISBN
9781450341905
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
40-47
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
Edinburgh, United Kingdom
Místo konání akce
Edinburgh, United Kingdom
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—