Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Methodological Choices on the Evaluation of Student Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00116669" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00116669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-52237-7_13" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-52237-7_13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52237-7_13" target="_blank" >10.1007/978-3-030-52237-7_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Methodological Choices on the Evaluation of Student Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The evaluation of student models involves many methodological decisions, e.g., the choice of performance metric, data filtering, and cross-validation setting. Such issues may seem like technical details, and they do not get much attention in published research. Nevertheless, their impact on experiments can be significant. We report experiments with six models for predicting problem-solving times in four introductory programming exercises. Our focus is not on these models per se but rather on the methodological choices necessary for performing these experiments. The results show, particularly, the importance of the choice of performance metric, including details of its computation and presentation.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Methodological Choices on the Evaluation of Student Models

  • Popis výsledku anglicky

    The evaluation of student models involves many methodological decisions, e.g., the choice of performance metric, data filtering, and cross-validation setting. Such issues may seem like technical details, and they do not get much attention in published research. Nevertheless, their impact on experiments can be significant. We report experiments with six models for predicting problem-solving times in four introductory programming exercises. Our focus is not on these models per se but rather on the methodological choices necessary for performing these experiments. The results show, particularly, the importance of the choice of performance metric, including details of its computation and presentation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Artificial Intelligence in Education. AIED 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol 12163.

  • ISBN

    9783030522360

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    153-164

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Ifrane, Morocco

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000885049000013