Measuring predictive performance of user models: The details matter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00100554" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00100554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099042" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099042</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099042" target="_blank" >10.1145/3099023.3099042</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring predictive performance of user models: The details matter
Popis výsledku v původním jazyce
Evaluation of user modeling techniques is often based on the predictive accuracy of models. The quantification of predictive accuracy is done using performance metrics. We show that the choice of a performance metric is important and that even details of metric computation matter. We analyze in detail two commonly used metrics (AUC, RMSE) in the context of student modeling. We discuss different approaches to their computation (global, averaging across skill, averaging across students) and show that these methods have different properties. An analysis of recent research papers shows that the reported descriptions of metric computation are often insufficient. To make research conclusions valid and reproducible, researchers need to pay more attention to the choice of performance metrics and they need to describe more explicitly details of their computation
Název v anglickém jazyce
Measuring predictive performance of user models: The details matter
Popis výsledku anglicky
Evaluation of user modeling techniques is often based on the predictive accuracy of models. The quantification of predictive accuracy is done using performance metrics. We show that the choice of a performance metric is important and that even details of metric computation matter. We analyze in detail two commonly used metrics (AUC, RMSE) in the context of student modeling. We discuss different approaches to their computation (global, averaging across skill, averaging across students) and show that these methods have different properties. An analysis of recent research papers shows that the reported descriptions of metric computation are often insufficient. To make research conclusions valid and reproducible, researchers need to pay more attention to the choice of performance metrics and they need to describe more explicitly details of their computation
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization
ISBN
9781450350679
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
197-201
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
USA
Místo konání akce
2017
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—