The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00104013" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00104013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y" target="_blank" >10.1007/s11257-018-9204-y</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models
Popis výsledku v původním jazyce
The core of student modeling research is about capturing the complex learning processes into an abstract mathematical model. The student modeling research, however, also involves important methodological aspects. Some of these aspects may seem like technical details not worth significant attention. However, the details matter. We discuss three important methodological issues in student modeling: the impact of data collection, the splitting of data into a training set and a test set, and the details concerning averaging in the computation of predictive accuracy metrics. We explicitly identify decisions involved in these steps, illustrate how these decisions can influence results of experiments, and discuss consequences for future research in student modeling.
Název v anglickém jazyce
The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models
Popis výsledku anglicky
The core of student modeling research is about capturing the complex learning processes into an abstract mathematical model. The student modeling research, however, also involves important methodological aspects. Some of these aspects may seem like technical details not worth significant attention. However, the details matter. We discuss three important methodological issues in student modeling: the impact of data collection, the splitting of data into a training set and a test set, and the details concerning averaging in the computation of predictive accuracy metrics. We explicitly identify decisions involved in these steps, illustrate how these decisions can influence results of experiments, and discuss consequences for future research in student modeling.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
User Modeling and User-Adapted Interaction
ISSN
0924-1868
e-ISSN
1573-1391
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
207-235
Kód UT WoS článku
000444730900001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85050248811