Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00104013" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00104013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y" target="_blank" >10.1007/s11257-018-9204-y</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The core of student modeling research is about capturing the complex learning processes into an abstract mathematical model. The student modeling research, however, also involves important methodological aspects. Some of these aspects may seem like technical details not worth significant attention. However, the details matter. We discuss three important methodological issues in student modeling: the impact of data collection, the splitting of data into a training set and a test set, and the details concerning averaging in the computation of predictive accuracy metrics. We explicitly identify decisions involved in these steps, illustrate how these decisions can influence results of experiments, and discuss consequences for future research in student modeling.

  • Název v anglickém jazyce

    The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models

  • Popis výsledku anglicky

    The core of student modeling research is about capturing the complex learning processes into an abstract mathematical model. The student modeling research, however, also involves important methodological aspects. Some of these aspects may seem like technical details not worth significant attention. However, the details matter. We discuss three important methodological issues in student modeling: the impact of data collection, the splitting of data into a training set and a test set, and the details concerning averaging in the computation of predictive accuracy metrics. We explicitly identify decisions involved in these steps, illustrate how these decisions can influence results of experiments, and discuss consequences for future research in student modeling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    User Modeling and User-Adapted Interaction

  • ISSN

    0924-1868

  • e-ISSN

    1573-1391

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    207-235

  • Kód UT WoS článku

    000444730900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85050248811