Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the Role of Small Differences in Predictive Accuracy using Simulated Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083277" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the Role of Small Differences in Predictive Accuracy using Simulated Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research in student modeling often leads to only small improvements in predictive accuracy of models. The importance of such improvements is often hard to assess and has been a frequent subject of discussions in student modeling community. In this work we use simulated students to study the role of small differences in predictive accuracy. We study the impact of such differences on behavior of adaptive educational systems and relation to interpretation of model parameters. We also point out a feedback loop between student models and data used for their evaluation and show how this feedback loop may mask important differences between models.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the Role of Small Differences in Predictive Accuracy using Simulated Data

  • Popis výsledku anglicky

    Research in student modeling often leads to only small improvements in predictive accuracy of models. The importance of such improvements is often hard to assess and has been a frequent subject of discussions in student modeling community. In this work we use simulated students to study the role of small differences in predictive accuracy. We study the impact of such differences on behavior of adaptive educational systems and relation to interpretation of model parameters. We also point out a feedback loop between student models and data used for their evaluation and show how this feedback loop may mask important differences between models.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Workshops at the 17th International Conference on Artificial Intelligence in Education

  • ISBN

  • ISSN

    1613-0073

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    21-30

  • Název nakladatele

    Sun SITE Central Europe

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku