Moodle Item Analysis as a Tool for the Education Efficiency Increase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F11%3A%230000023" target="_blank" >RIV/71226401:_____/11:#0000023 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Moodle Item Analysis as a Tool for the Education Efficiency Increase
Popis výsledku v původním jazyce
One of the arguments for implementation of the e-learning system into the educational process is the excellent feedback between the teacher and the student. If the teacher uses the tables with the information about the activities of the students, observes how often the materials are read and analyses the results of the tests, he (she) can obtain ideal information about the study process. The Item Analysis is very important part of the Moodle system. This function provides perfect feedback and it becomesan important tool for the education efficiency increase. Using Item Analysis we can detect weak points in the e-learning materials and improve them. This article describes the usage and the effect of the Item Analysis in the e-course Business Economicsto test more than 1100 students at College of Polytechnics Jihlava.
Název v anglickém jazyce
Moodle Item Analysis as a Tool for the Education Efficiency Increase
Popis výsledku anglicky
One of the arguments for implementation of the e-learning system into the educational process is the excellent feedback between the teacher and the student. If the teacher uses the tables with the information about the activities of the students, observes how often the materials are read and analyses the results of the tests, he (she) can obtain ideal information about the study process. The Item Analysis is very important part of the Moodle system. This function provides perfect feedback and it becomesan important tool for the education efficiency increase. Using Item Analysis we can detect weak points in the e-learning materials and improve them. This article describes the usage and the effect of the Item Analysis in the e-course Business Economicsto test more than 1100 students at College of Polytechnics Jihlava.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education
ISBN
978-80-213-2183-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
178 - 186
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—