Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moodle Item Analysis as a Tool for the Education Efficiency Increase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F11%3A%230000023" target="_blank" >RIV/71226401:_____/11:#0000023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Moodle Item Analysis as a Tool for the Education Efficiency Increase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the arguments for implementation of the e-learning system into the educational process is the excellent feedback between the teacher and the student. If the teacher uses the tables with the information about the activities of the students, observes how often the materials are read and analyses the results of the tests, he (she) can obtain ideal information about the study process. The Item Analysis is very important part of the Moodle system. This function provides perfect feedback and it becomesan important tool for the education efficiency increase. Using Item Analysis we can detect weak points in the e-learning materials and improve them. This article describes the usage and the effect of the Item Analysis in the e-course Business Economicsto test more than 1100 students at College of Polytechnics Jihlava.

  • Název v anglickém jazyce

    Moodle Item Analysis as a Tool for the Education Efficiency Increase

  • Popis výsledku anglicky

    One of the arguments for implementation of the e-learning system into the educational process is the excellent feedback between the teacher and the student. If the teacher uses the tables with the information about the activities of the students, observes how often the materials are read and analyses the results of the tests, he (she) can obtain ideal information about the study process. The Item Analysis is very important part of the Moodle system. This function provides perfect feedback and it becomesan important tool for the education efficiency increase. Using Item Analysis we can detect weak points in the e-learning materials and improve them. This article describes the usage and the effect of the Item Analysis in the e-course Business Economicsto test more than 1100 students at College of Polytechnics Jihlava.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    178 - 186

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku