Value Iteration for Simple Stochastic Games: Stopping Criterion and Learning Algorithm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00108290" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00108290 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-96145-3_36" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-96145-3_36</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-96145-3_36" target="_blank" >10.1007/978-3-319-96145-3_36</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Value Iteration for Simple Stochastic Games: Stopping Criterion and Learning Algorithm
Popis výsledku v původním jazyce
Simple stochastic games can be solved by value iteration (VI), which yields a sequence of under-approximations of the value of the game. This sequence is guaranteed to converge to the value only in the limit. Since no stopping criterion is known, this technique does not provide any guarantees on its results. We provide the first stopping criterion for VI on simple stochastic games. It is achieved by additionally computing a convergent sequence of over-approximations of the value, relying on an analysis of the game graph. Consequently, VI becomes an anytime algorithm returning the approximation of the value and the current error bound. As another consequence, we can provide a simulation-based asynchronous VI algorithm, which yields the same guarantees, but without necessarily exploring the whole game graph.
Název v anglickém jazyce
Value Iteration for Simple Stochastic Games: Stopping Criterion and Learning Algorithm
Popis výsledku anglicky
Simple stochastic games can be solved by value iteration (VI), which yields a sequence of under-approximations of the value of the game. This sequence is guaranteed to converge to the value only in the limit. Since no stopping criterion is known, this technique does not provide any guarantees on its results. We provide the first stopping criterion for VI on simple stochastic games. It is achieved by additionally computing a convergent sequence of over-approximations of the value, relying on an analysis of the game graph. Consequently, VI becomes an anytime algorithm returning the approximation of the value and the current error bound. As another consequence, we can provide a simulation-based asynchronous VI algorithm, which yields the same guarantees, but without necessarily exploring the whole game graph.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-11193S" target="_blank" >GA18-11193S: Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computer Aided Verification (CAV 2018)
ISBN
9783319961446
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
623-642
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Cham
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000491481600036