Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Value Iteration for Simple Stochastic Games: Stopping Criterion and Learning Algorithm

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00108290" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00108290 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-96145-3_36" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-96145-3_36</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-96145-3_36" target="_blank" >10.1007/978-3-319-96145-3_36</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Value Iteration for Simple Stochastic Games: Stopping Criterion and Learning Algorithm

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Simple stochastic games can be solved by value iteration (VI), which yields a sequence of under-approximations of the value of the game. This sequence is guaranteed to converge to the value only in the limit. Since no stopping criterion is known, this technique does not provide any guarantees on its results. We provide the first stopping criterion for VI on simple stochastic games. It is achieved by additionally computing a convergent sequence of over-approximations of the value, relying on an analysis of the game graph. Consequently, VI becomes an anytime algorithm returning the approximation of the value and the current error bound. As another consequence, we can provide a simulation-based asynchronous VI algorithm, which yields the same guarantees, but without necessarily exploring the whole game graph.

  • Název v anglickém jazyce

    Value Iteration for Simple Stochastic Games: Stopping Criterion and Learning Algorithm

  • Popis výsledku anglicky

    Simple stochastic games can be solved by value iteration (VI), which yields a sequence of under-approximations of the value of the game. This sequence is guaranteed to converge to the value only in the limit. Since no stopping criterion is known, this technique does not provide any guarantees on its results. We provide the first stopping criterion for VI on simple stochastic games. It is achieved by additionally computing a convergent sequence of over-approximations of the value, relying on an analysis of the game graph. Consequently, VI becomes an anytime algorithm returning the approximation of the value and the current error bound. As another consequence, we can provide a simulation-based asynchronous VI algorithm, which yields the same guarantees, but without necessarily exploring the whole game graph.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-11193S" target="_blank" >GA18-11193S: Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computer Aided Verification (CAV 2018)

  • ISBN

    9783319961446

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    623-642

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Cham

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000491481600036