Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Heuristic Search Value Iteration for One-Sided Partially Observable Stochastic Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315202" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aaai.org/ocs/index.php/AAAI/AAAI17/paper/view/14739/13812" target="_blank" >https://aaai.org/ocs/index.php/AAAI/AAAI17/paper/view/14739/13812</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Heuristic Search Value Iteration for One-Sided Partially Observable Stochastic Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Security problems can be modeled as two-player partially observable stochastic games with one-sided partial observability and infinite horizon (one-sided POSGs). We seek for optimal strategies of player 1 that correspond to robust strategies against the worst-case opponent (player 2) that is assumed to have a perfect information about the game. We present a novel algorithm for approximately solving one-sided POSGs based on the heuristic search value iteration (HSVI) for POMDPs. Our results include (1) theoretical properties of one-sided POSGs and their value functions, (2) guarantees showing the convergence of our algorithm to optimal strategies, and (3) practical demonstration of applicability and scalability of our algorithm on three different domains: pursuit-evasion, patrolling, and search games.

  • Název v anglickém jazyce

    Heuristic Search Value Iteration for One-Sided Partially Observable Stochastic Games

  • Popis výsledku anglicky

    Security problems can be modeled as two-player partially observable stochastic games with one-sided partial observability and infinite horizon (one-sided POSGs). We seek for optimal strategies of player 1 that correspond to robust strategies against the worst-case opponent (player 2) that is assumed to have a perfect information about the game. We present a novel algorithm for approximately solving one-sided POSGs based on the heuristic search value iteration (HSVI) for POMDPs. Our results include (1) theoretical properties of one-sided POSGs and their value functions, (2) guarantees showing the convergence of our algorithm to optimal strategies, and (3) practical demonstration of applicability and scalability of our algorithm on three different domains: pursuit-evasion, patrolling, and search games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-23235S" target="_blank" >GA15-23235S: Abstrakce a extenzivní hry s nedokonalou pamětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Thirty-First AAAI Conference on Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-1-57735-780-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    558-564

  • Název nakladatele

    AAAI Press

  • Místo vydání

    Menlo Park

  • Místo konání akce

    San Francisco

  • Datum konání akce

    4. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku