Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of Underwater Excavation Using Dredging Procedures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00108816" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00108816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.computer.org/csdl/mags/cg/2018/02/mcg2018020103-abs.html" target="_blank" >https://www.computer.org/csdl/mags/cg/2018/02/mcg2018020103-abs.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MCG.2018.021951637" target="_blank" >10.1109/MCG.2018.021951637</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of Underwater Excavation Using Dredging Procedures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Underwater excavation is still a very difficult and demanding task. One of the main problems is how to train inexperienced archaeologists. One of archaeologys most challenging tasks is known as dredging. This article presents a novel system for simulating underwater excavation techniques using immersive VR. The focus is not on simulating swimming but on excavating underwater while following established archaeological methods and techniques. In particular, the use of dredging procedures was implemented by a realistic simulation of sand in real-time performance. The working area for performing dredging with an airlift is currently limited to 2 by 2 meters, and users need to excavate it aiming to find artifacts within a specific amount of time.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of Underwater Excavation Using Dredging Procedures

  • Popis výsledku anglicky

    Underwater excavation is still a very difficult and demanding task. One of the main problems is how to train inexperienced archaeologists. One of archaeologys most challenging tasks is known as dredging. This article presents a novel system for simulating underwater excavation techniques using immersive VR. The focus is not on simulating swimming but on excavating underwater while following established archaeological methods and techniques. In particular, the use of dredging procedures was implemented by a realistic simulation of sand in real-time performance. The working area for performing dredging with an airlift is currently limited to 2 by 2 meters, and users need to excavate it aiming to find artifacts within a specific amount of time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Computer Graphics and Applications

  • ISSN

    0272-1716

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    103-111

  • Kód UT WoS článku

    000429981700011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85045566727