Simulation of Underwater Excavation Using Dredging Procedures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00108816" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00108816 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.computer.org/csdl/mags/cg/2018/02/mcg2018020103-abs.html" target="_blank" >https://www.computer.org/csdl/mags/cg/2018/02/mcg2018020103-abs.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MCG.2018.021951637" target="_blank" >10.1109/MCG.2018.021951637</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of Underwater Excavation Using Dredging Procedures
Popis výsledku v původním jazyce
Underwater excavation is still a very difficult and demanding task. One of the main problems is how to train inexperienced archaeologists. One of archaeologys most challenging tasks is known as dredging. This article presents a novel system for simulating underwater excavation techniques using immersive VR. The focus is not on simulating swimming but on excavating underwater while following established archaeological methods and techniques. In particular, the use of dredging procedures was implemented by a realistic simulation of sand in real-time performance. The working area for performing dredging with an airlift is currently limited to 2 by 2 meters, and users need to excavate it aiming to find artifacts within a specific amount of time.
Název v anglickém jazyce
Simulation of Underwater Excavation Using Dredging Procedures
Popis výsledku anglicky
Underwater excavation is still a very difficult and demanding task. One of the main problems is how to train inexperienced archaeologists. One of archaeologys most challenging tasks is known as dredging. This article presents a novel system for simulating underwater excavation techniques using immersive VR. The focus is not on simulating swimming but on excavating underwater while following established archaeological methods and techniques. In particular, the use of dredging procedures was implemented by a realistic simulation of sand in real-time performance. The working area for performing dredging with an airlift is currently limited to 2 by 2 meters, and users need to excavate it aiming to find artifacts within a specific amount of time.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Computer Graphics and Applications
ISSN
0272-1716
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
103-111
Kód UT WoS článku
000429981700011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85045566727