Underwater Search and Discovery: From Serious Games to Virtual Reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00121580" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00121580 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-59990-4_15" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-59990-4_15</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-59990-4_15" target="_blank" >10.1007/978-3-030-59990-4_15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Underwater Search and Discovery: From Serious Games to Virtual Reality
Popis výsledku v původním jazyce
There are different ways of discovering underwater archaeological sites. This paper presents search techniques for discovering artefacts in the form of two different educational games. The first one is a classical serious game that assesses two maritime archaeological methods for search and discovering artefacts including circular and compass search. Evaluation results with 30 participants indicated that the circular search method is the most appropriate one. Based on these results, an immersive virtual reality search and discovery simulation was implemented. To educate the users about underwater site formation process digital storytelling videos were used when an artefact is discovered.
Název v anglickém jazyce
Underwater Search and Discovery: From Serious Games to Virtual Reality
Popis výsledku anglicky
There are different ways of discovering underwater archaeological sites. This paper presents search techniques for discovering artefacts in the form of two different educational games. The first one is a classical serious game that assesses two maritime archaeological methods for search and discovering artefacts including circular and compass search. Evaluation results with 30 participants indicated that the circular search method is the most appropriate one. Based on these results, an immersive virtual reality search and discovery simulation was implemented. To educate the users about underwater site formation process digital storytelling videos were used when an artefact is discovered.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
22nd International Conference on Human-Computer Interaction, HCII 2020
ISBN
9783030599898
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
178-197
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Copenhagen, Denmark
Místo konání akce
Copenhagen, Denmark
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—