Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Underwater Search and Discovery: From Serious Games to Virtual Reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00121580" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00121580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-59990-4_15" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-59990-4_15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-59990-4_15" target="_blank" >10.1007/978-3-030-59990-4_15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Underwater Search and Discovery: From Serious Games to Virtual Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are different ways of discovering underwater archaeological sites. This paper presents search techniques for discovering artefacts in the form of two different educational games. The first one is a classical serious game that assesses two maritime archaeological methods for search and discovering artefacts including circular and compass search. Evaluation results with 30 participants indicated that the circular search method is the most appropriate one. Based on these results, an immersive virtual reality search and discovery simulation was implemented. To educate the users about underwater site formation process digital storytelling videos were used when an artefact is discovered.

  • Název v anglickém jazyce

    Underwater Search and Discovery: From Serious Games to Virtual Reality

  • Popis výsledku anglicky

    There are different ways of discovering underwater archaeological sites. This paper presents search techniques for discovering artefacts in the form of two different educational games. The first one is a classical serious game that assesses two maritime archaeological methods for search and discovering artefacts including circular and compass search. Evaluation results with 30 participants indicated that the circular search method is the most appropriate one. Based on these results, an immersive virtual reality search and discovery simulation was implemented. To educate the users about underwater site formation process digital storytelling videos were used when an artefact is discovered.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    22nd International Conference on Human-Computer Interaction, HCII 2020

  • ISBN

    9783030599898

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    178-197

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Copenhagen, Denmark

  • Místo konání akce

    Copenhagen, Denmark

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku