Women Want to Learn Tech: Lessons from the Czechitas Education Project
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00110163" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00110163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/GE.2019.00013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/GE.2019.00013</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/GE.2019.00013" target="_blank" >10.1109/GE.2019.00013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Women Want to Learn Tech: Lessons from the Czechitas Education Project
Popis výsledku v původním jazyce
While it is understood by women that tech fluency might act as a powerful career accelerator or even a new career direction towards software engineering, this awakening often comes after graduation from a different field, when it is difficult for the women to make the shift towards tech and computing. In this paper, we report on our experience with running a successful education non-profit called Czechitas, which shows that women in their 20s and 30s are (maybe surprisingly) highly interested in learning tech, they just need a helping hand and tailored assistance, encouragement and guidance.
Název v anglickém jazyce
Women Want to Learn Tech: Lessons from the Czechitas Education Project
Popis výsledku anglicky
While it is understood by women that tech fluency might act as a powerful career accelerator or even a new career direction towards software engineering, this awakening often comes after graduation from a different field, when it is difficult for the women to make the shift towards tech and computing. In this paper, we report on our experience with running a successful education non-profit called Czechitas, which shows that women in their 20s and 30s are (maybe surprisingly) highly interested in learning tech, they just need a helping hand and tailored assistance, encouragement and guidance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2nd International Workshop on Gender Equality in Software Engineering
ISBN
9781728122458
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
25-28
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Montreal, Canada
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000635350000007