Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00115180" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00115180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICSC.2020.00050" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICSC.2020.00050</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICSC.2020.00050" target="_blank" >10.1109/ICSC.2020.00050</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, different new learning methodologies have been proposed to achieve effective learning in University education. One of the most promising methodologies for teaching computer science is multimedia-based education. In order to empower the performance within the online learning platforms, such as Moodle or OLE, this paper proposes to integrate the multimedia-based education to learning systems, and conducts an experiment with the operating system course. We show that exploiting multimedia, such as educational video and smart text, can significantly improve the student's learning performance in terms of exam grade and knowledge transfer. Further, the paper presents a real-world case study depicting how to enhance the performance of learning platform with multimedia semantics.

  • Název v anglickém jazyce

    Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, different new learning methodologies have been proposed to achieve effective learning in University education. One of the most promising methodologies for teaching computer science is multimedia-based education. In order to empower the performance within the online learning platforms, such as Moodle or OLE, this paper proposes to integrate the multimedia-based education to learning systems, and conducts an experiment with the operating system course. We show that exploiting multimedia, such as educational video and smart text, can significantly improve the student's learning performance in terms of exam grade and knowledge transfer. Further, the paper presents a real-world case study depicting how to enhance the performance of learning platform with multimedia semantics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th IEEE International Conference on Semantic Computing

  • ISBN

    9781728163321

  • ISSN

    2325-6516

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    238-241

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    San Diego, California, USA

  • Místo konání akce

    San Diego, California, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000565450400041