Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00115180" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00115180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICSC.2020.00050" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICSC.2020.00050</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICSC.2020.00050" target="_blank" >10.1109/ICSC.2020.00050</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, different new learning methodologies have been proposed to achieve effective learning in University education. One of the most promising methodologies for teaching computer science is multimedia-based education. In order to empower the performance within the online learning platforms, such as Moodle or OLE, this paper proposes to integrate the multimedia-based education to learning systems, and conducts an experiment with the operating system course. We show that exploiting multimedia, such as educational video and smart text, can significantly improve the student's learning performance in terms of exam grade and knowledge transfer. Further, the paper presents a real-world case study depicting how to enhance the performance of learning platform with multimedia semantics.
Název v anglickém jazyce
Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics
Popis výsledku anglicky
Nowadays, different new learning methodologies have been proposed to achieve effective learning in University education. One of the most promising methodologies for teaching computer science is multimedia-based education. In order to empower the performance within the online learning platforms, such as Moodle or OLE, this paper proposes to integrate the multimedia-based education to learning systems, and conducts an experiment with the operating system course. We show that exploiting multimedia, such as educational video and smart text, can significantly improve the student's learning performance in terms of exam grade and knowledge transfer. Further, the paper presents a real-world case study depicting how to enhance the performance of learning platform with multimedia semantics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 14th IEEE International Conference on Semantic Computing
ISBN
9781728163321
ISSN
2325-6516
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
238-241
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
San Diego, California, USA
Místo konání akce
San Diego, California, USA
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000565450400041