Exploration of the Robustness and Generalizability of the Additive Factors Model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00115226" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00115226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1145/3375462.3375491" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3375462.3375491</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3375462.3375491" target="_blank" >10.1145/3375462.3375491</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploration of the Robustness and Generalizability of the Additive Factors Model
Popis výsledku v původním jazyce
Additive Factors Model is a widely used student model, which is primarily used for refining knowledge component models (Q-matrices). We explore the robustness and generalizability of the model. We explicitly formulate simplifying assumptions that the model makes and we discuss methods for visualizing learning curves based on the model. We also report on an application of the model to data from a learning system for introductory programming; these experiments illustrate possibly misleading interpretation of model results due to differences in item difficulty. Overall, our results show that greater care has to be taken in the application of the model and in the interpretation of results obtained with the model.
Název v anglickém jazyce
Exploration of the Robustness and Generalizability of the Additive Factors Model
Popis výsledku anglicky
Additive Factors Model is a widely used student model, which is primarily used for refining knowledge component models (Q-matrices). We explore the robustness and generalizability of the model. We explicitly formulate simplifying assumptions that the model makes and we discuss methods for visualizing learning curves based on the model. We also report on an application of the model to data from a learning system for introductory programming; these experiments illustrate possibly misleading interpretation of model results due to differences in item difficulty. Overall, our results show that greater care has to be taken in the application of the model and in the interpretation of results obtained with the model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics and Knowledge
ISBN
9781450377126
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
472-479
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Frankfurt, Germany
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000558753800059