Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploration of the Robustness and Generalizability of the Additive Factors Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00115226" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00115226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3375462.3375491" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3375462.3375491</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3375462.3375491" target="_blank" >10.1145/3375462.3375491</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploration of the Robustness and Generalizability of the Additive Factors Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Additive Factors Model is a widely used student model, which is primarily used for refining knowledge component models (Q-matrices). We explore the robustness and generalizability of the model. We explicitly formulate simplifying assumptions that the model makes and we discuss methods for visualizing learning curves based on the model. We also report on an application of the model to data from a learning system for introductory programming; these experiments illustrate possibly misleading interpretation of model results due to differences in item difficulty. Overall, our results show that greater care has to be taken in the application of the model and in the interpretation of results obtained with the model.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploration of the Robustness and Generalizability of the Additive Factors Model

  • Popis výsledku anglicky

    Additive Factors Model is a widely used student model, which is primarily used for refining knowledge component models (Q-matrices). We explore the robustness and generalizability of the model. We explicitly formulate simplifying assumptions that the model makes and we discuss methods for visualizing learning curves based on the model. We also report on an application of the model to data from a learning system for introductory programming; these experiments illustrate possibly misleading interpretation of model results due to differences in item difficulty. Overall, our results show that greater care has to be taken in the application of the model and in the interpretation of results obtained with the model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

  • ISBN

    9781450377126

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    472-479

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Frankfurt, Germany

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000558753800059