Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Managing items and knowledge components: domain modeling in practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00115525" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00115525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s11423-019-09716-w" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s11423-019-09716-w</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11423-019-09716-w" target="_blank" >10.1007/s11423-019-09716-w</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Managing items and knowledge components: domain modeling in practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Adaptive learning systems need large pools of examples for practice—thousands of items that need to be organized into hundreds of knowledge components within a domain model. Domain modeling and closely related student modeling are intensively studied in research studies. However, there is a gap between research studies and practical issues faced by developers of scalable educational technologies. The aim of this paper is to bridge this gap by connecting techniques and notions used in research papers to practical problems in development. We put specific emphasis on scalability—on techniques that enable relatively cheap and fast development of adaptive learning systems. We summarize conceptual questions in domain modeling, provide an overview of approaches in the research literature, and discuss insights based on the development and analysis of a widely used system. We conclude with recommendations for both developers and researchers in the area of adaptive learning systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Managing items and knowledge components: domain modeling in practice

  • Popis výsledku anglicky

    Adaptive learning systems need large pools of examples for practice—thousands of items that need to be organized into hundreds of knowledge components within a domain model. Domain modeling and closely related student modeling are intensively studied in research studies. However, there is a gap between research studies and practical issues faced by developers of scalable educational technologies. The aim of this paper is to bridge this gap by connecting techniques and notions used in research papers to practical problems in development. We put specific emphasis on scalability—on techniques that enable relatively cheap and fast development of adaptive learning systems. We summarize conceptual questions in domain modeling, provide an overview of approaches in the research literature, and discuss insights based on the development and analysis of a widely used system. We conclude with recommendations for both developers and researchers in the area of adaptive learning systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational Technology Research and Development

  • ISSN

    1042-1629

  • e-ISSN

    1556-6501

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    529-550

  • Kód UT WoS článku

    000513352400024

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074456602