Interpretable Clustering of Students’ Solutions in Introductory Programming
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00121982" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00121982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-78292-4_9" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-78292-4_9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-78292-4_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-78292-4_9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interpretable Clustering of Students’ Solutions in Introductory Programming
Popis výsledku v původním jazyce
In introductory programming and other problem-solving activities, students can create many variants of a solution. For teachers, content developers, or applications in student modeling, it is useful to find structure in the set of all submitted solutions. We propose a generic, modular algorithm for the construction of interpretable clustering of students’ solutions in problem-solving activities. We describe a specific realization of the algorithm for introductory Python programming and report results of the evaluation on a diverse set of problems.
Název v anglickém jazyce
Interpretable Clustering of Students’ Solutions in Introductory Programming
Popis výsledku anglicky
In introductory programming and other problem-solving activities, students can create many variants of a solution. For teachers, content developers, or applications in student modeling, it is useful to find structure in the set of all submitted solutions. We propose a generic, modular algorithm for the construction of interpretable clustering of students’ solutions in problem-solving activities. We describe a specific realization of the algorithm for introductory Python programming and report results of the evaluation on a diverse set of problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Artificial Intelligence in Education. AIED 2021. Lecture Notes in Computer Science, vol 12748
ISBN
9783030782917
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
101-112
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Utrecht, The Netherlands
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000885021300009