Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards making block-based programming activities adaptive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00104033" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00104033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231670" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231670</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231670" target="_blank" >10.1145/3231644.3231670</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards making block-based programming activities adaptive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Block-based environments are today commonly used for introductory programming activities like those that are part of the Hour of Code campaign, which reaches millions of students. These activities typically consist of a static series of problems. Our aim is to make this type of activities more efficient by incorporating adaptive behavior. In this work, we discuss steps towards this goal, specifically a proposal and implementation of a programming game that supports both elementary problems and interesting programming challenges and thus provides an environment for meaningful adaptation. We also discuss methods of adaptivity and the issue of evaluating student performance while solving a problem.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards making block-based programming activities adaptive

  • Popis výsledku anglicky

    Block-based environments are today commonly used for introductory programming activities like those that are part of the Hour of Code campaign, which reaches millions of students. These activities typically consist of a static series of problems. Our aim is to make this type of activities more efficient by incorporating adaptive behavior. In this work, we discuss steps towards this goal, specifically a proposal and implementation of a programming game that supports both elementary problems and interesting programming challenges and thus provides an environment for meaningful adaptation. We also discuss methods of adaptivity and the issue of evaluating student performance while solving a problem.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Learning @ Scale

  • ISBN

    9781450358866

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    „13:1-13:4“

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    New York, NY, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000546308900013