Towards making block-based programming activities adaptive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00104033" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00104033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231670" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231670</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231670" target="_blank" >10.1145/3231644.3231670</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards making block-based programming activities adaptive
Popis výsledku v původním jazyce
Block-based environments are today commonly used for introductory programming activities like those that are part of the Hour of Code campaign, which reaches millions of students. These activities typically consist of a static series of problems. Our aim is to make this type of activities more efficient by incorporating adaptive behavior. In this work, we discuss steps towards this goal, specifically a proposal and implementation of a programming game that supports both elementary problems and interesting programming challenges and thus provides an environment for meaningful adaptation. We also discuss methods of adaptivity and the issue of evaluating student performance while solving a problem.
Název v anglickém jazyce
Towards making block-based programming activities adaptive
Popis výsledku anglicky
Block-based environments are today commonly used for introductory programming activities like those that are part of the Hour of Code campaign, which reaches millions of students. These activities typically consist of a static series of problems. Our aim is to make this type of activities more efficient by incorporating adaptive behavior. In this work, we discuss steps towards this goal, specifically a proposal and implementation of a programming game that supports both elementary problems and interesting programming challenges and thus provides an environment for meaningful adaptation. We also discuss methods of adaptivity and the issue of evaluating student performance while solving a problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Learning @ Scale
ISBN
9781450358866
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
„13:1-13:4“
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
New York, NY, USA
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000546308900013