Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of Unintentional Perpetrator Attack Vectors using Simulation Game: A Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00121985" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00121985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9555700" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9555700</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15439/2021F85" target="_blank" >10.15439/2021F85</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of Unintentional Perpetrator Attack Vectors using Simulation Game: A Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our digital era, insider attacks are among the serious underresearched areas of the cybersecurity landscape. A significant type of insider attack is facilitated by employees without malicious intent. They are called unintentional perpetrators. We proposed mitigating these threats using a simulation-game platform to detect the potential attack vectors. This paper introduces and implements a scenario that demonstrates the usability of this approach in a case study. This work also helps to understand players' behavior when they are not told upfront that they will be a target of social engineering attacks. Furthermore, we provide relevant acquired observations for future research.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of Unintentional Perpetrator Attack Vectors using Simulation Game: A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    In our digital era, insider attacks are among the serious underresearched areas of the cybersecurity landscape. A significant type of insider attack is facilitated by employees without malicious intent. They are called unintentional perpetrators. We proposed mitigating these threats using a simulation-game platform to detect the potential attack vectors. This paper introduces and implements a scenario that demonstrates the usability of this approach in a case study. This work also helps to understand players' behavior when they are not told upfront that they will be a target of social engineering attacks. Furthermore, we provide relevant acquired observations for future research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000822" target="_blank" >EF16_019/0000822: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th Conference on Computer Science and Intelligence Systems

  • ISBN

    9788395918384

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    349-356

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Sofia, Bulgaria

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000904349400045