Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analyzing and Visualizing Learning Data: A System Designer's Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00124540" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00124540 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://learning-analytics.info/index.php/JLA/article/view/7345" target="_blank" >https://learning-analytics.info/index.php/JLA/article/view/7345</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18608/jla.2021.7345" target="_blank" >10.18608/jla.2021.7345</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analyzing and Visualizing Learning Data: A System Designer's Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this work, we consider learning analytics for primary and secondary schools from the perspective of the designer of a learning system. We provide an overview of practically useful analytics techniques with descriptions of their applications and specific illustrations. We highlight data biases and caveats that complicate the analysis and its interpretation. Although we intentionally focus on techniques for internal use by designers, many of these techniques may inspire the development of dashboards for teachers or students. We also identify the consequences and challenges for research.

  • Název v anglickém jazyce

    Analyzing and Visualizing Learning Data: A System Designer's Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    In this work, we consider learning analytics for primary and secondary schools from the perspective of the designer of a learning system. We provide an overview of practically useful analytics techniques with descriptions of their applications and specific illustrations. We highlight data biases and caveats that complicate the analysis and its interpretation. Although we intentionally focus on techniques for internal use by designers, many of these techniques may inspire the development of dashboards for teachers or students. We also identify the consequences and challenges for research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Learning Analytics

  • ISSN

    1929-7750

  • e-ISSN

    1929-7750

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    93-104

  • Kód UT WoS článku

    000694714900007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85116004203