Analyzing and Visualizing Learning Data: A System Designer's Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00124540" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00124540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://learning-analytics.info/index.php/JLA/article/view/7345" target="_blank" >https://learning-analytics.info/index.php/JLA/article/view/7345</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18608/jla.2021.7345" target="_blank" >10.18608/jla.2021.7345</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analyzing and Visualizing Learning Data: A System Designer's Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
In this work, we consider learning analytics for primary and secondary schools from the perspective of the designer of a learning system. We provide an overview of practically useful analytics techniques with descriptions of their applications and specific illustrations. We highlight data biases and caveats that complicate the analysis and its interpretation. Although we intentionally focus on techniques for internal use by designers, many of these techniques may inspire the development of dashboards for teachers or students. We also identify the consequences and challenges for research.
Název v anglickém jazyce
Analyzing and Visualizing Learning Data: A System Designer's Perspective
Popis výsledku anglicky
In this work, we consider learning analytics for primary and secondary schools from the perspective of the designer of a learning system. We provide an overview of practically useful analytics techniques with descriptions of their applications and specific illustrations. We highlight data biases and caveats that complicate the analysis and its interpretation. Although we intentionally focus on techniques for internal use by designers, many of these techniques may inspire the development of dashboards for teachers or students. We also identify the consequences and challenges for research.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Learning Analytics
ISSN
1929-7750
e-ISSN
1929-7750
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
93-104
Kód UT WoS článku
000694714900007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85116004203