Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and analysis of microworlds and puzzles for block-based programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00124864" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00124864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/08993408.2020.1832813" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/08993408.2020.1832813</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08993408.2020.1832813" target="_blank" >10.1080/08993408.2020.1832813</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and analysis of microworlds and puzzles for block-based programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background and Context: Block-based programming is a popular approach to teaching introductory programming. Block-based programming often works in the context of microworlds, where students solve specific puzzles. It is used, for example, within the Hour of Code event, which targets millions of students. Objective: To identify design guidelines and data analysis methods for the iterative development of microworlds and puzzles for block-based programming. Method: To achieve the objective, we provide a review of the literature, discussion of specific examples of microworlds and puzzles, and an analysis of extensive student data. Findings: A wide range of programming microworlds share common elements. The analysis of data is useful for iterative improvement of microworlds and puzzles, serving several specific purposes. Implications: Provided design guidelines and analysis methods can be directly used for the development and improvement of tools for introductory programming.

  • Název v anglickém jazyce

    Design and analysis of microworlds and puzzles for block-based programming

  • Popis výsledku anglicky

    Background and Context: Block-based programming is a popular approach to teaching introductory programming. Block-based programming often works in the context of microworlds, where students solve specific puzzles. It is used, for example, within the Hour of Code event, which targets millions of students. Objective: To identify design guidelines and data analysis methods for the iterative development of microworlds and puzzles for block-based programming. Method: To achieve the objective, we provide a review of the literature, discussion of specific examples of microworlds and puzzles, and an analysis of extensive student data. Findings: A wide range of programming microworlds share common elements. The analysis of data is useful for iterative improvement of microworlds and puzzles, serving several specific purposes. Implications: Provided design guidelines and analysis methods can be directly used for the development and improvement of tools for introductory programming.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Science Education

  • ISSN

    0899-3408

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    39

  • Strana od-do

    66-104

  • Kód UT WoS článku

    000588102700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85094562149