Sady bobřích úloh se sestavováním programu z bloků.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907286" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907286 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720388" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720388</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720388" target="_blank" >10.24040/2023.9788055720388</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sady bobřích úloh se sestavováním programu z bloků.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá novým typem úloh ze soutěže Bobřík informatiky, v nichž žák řeší problém sestavením programu z bloků. Byl vyvinut a ověřen modul umožňující implementaci takových úloh včetně čtyř mikrosvětů tvořících rámce pro programovací úlohy. Kromě samotných soutěžních úloh byly vytvořeny sady navazujících úloh, sestavených do kurikula, seznamujícího žáka s programováním v konkrétním mikrosvětě. Pro řadu soutěžících šlo o první setkání s programováním v životě. Článek cílí na popis vzniku těchto sad úloh s požadavky na přítomnost prvků seznámení, prvků učení se programování, gradaci a absenci chyb např. příliš rychlého postupu vpřed. Vytvořené sady úloh byly ověřeny a mohou učiteli posloužit jako motivační nástroj pro žáky a nezkušenému učiteli jako vodítko pro základy programování.
Název v anglickém jazyce
Sets of bebras tasks with assembling programming code from blocks
Popis výsledku anglicky
The article deals with a new type of tasks from the Bebras informatics challenge, in which the student solves a problem by assembling a program from blocks. A module enabling the implementation of such tasks was developed and verified, including four microworlds forming frameworks for programming tasks. In addition to the competition tasks themselves, sets of follow-up tasks compiled into a curriculum introducing the student to programming in a specific microworld have been created. For many of the contestants, it was the first encounter with programming in their lives. The article aims to describe the creation of these sets of tasks with the requirements that they contain elements of familiarization, elements of learning programming, do not lack gradation and avoid errors such as moving forward too quickly. The created and verified sets of tasks and can serve as a motivational tool for pupils and the inexperienced teachers as a guide to the basics of programming
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didinfo 2023
ISBN
978-80-557-2038-8
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
166-171
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica, Slovensko
Datum konání akce
29. 3. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—