Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sady bobřích úloh se sestavováním programu z bloků.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907286" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720388" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720388</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720388" target="_blank" >10.24040/2023.9788055720388</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sady bobřích úloh se sestavováním programu z bloků.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá novým typem úloh ze soutěže Bobřík informatiky, v nichž žák řeší problém sestavením programu z bloků. Byl vyvinut a ověřen modul umožňující implementaci takových úloh včetně čtyř mikrosvětů tvořících rámce pro programovací úlohy. Kromě samotných soutěžních úloh byly vytvořeny sady navazujících úloh, sestavených do kurikula, seznamujícího žáka s programováním v konkrétním mikrosvětě. Pro řadu soutěžících šlo o první setkání s programováním v životě. Článek cílí na popis vzniku těchto sad úloh s požadavky na přítomnost prvků seznámení, prvků učení se programování, gradaci a absenci chyb např. příliš rychlého postupu vpřed. Vytvořené sady úloh byly ověřeny a mohou učiteli posloužit jako motivační nástroj pro žáky a nezkušenému učiteli jako vodítko pro základy programování.

  • Název v anglickém jazyce

    Sets of bebras tasks with assembling programming code from blocks

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with a new type of tasks from the Bebras informatics challenge, in which the student solves a problem by assembling a program from blocks. A module enabling the implementation of such tasks was developed and verified, including four microworlds forming frameworks for programming tasks. In addition to the competition tasks themselves, sets of follow-up tasks compiled into a curriculum introducing the student to programming in a specific microworld have been created. For many of the contestants, it was the first encounter with programming in their lives. The article aims to describe the creation of these sets of tasks with the requirements that they contain elements of familiarization, elements of learning programming, do not lack gradation and avoid errors such as moving forward too quickly. The created and verified sets of tasks and can serve as a motivational tool for pupils and the inexperienced teachers as a guide to the basics of programming

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didinfo 2023

  • ISBN

    978-80-557-2038-8

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    166-171

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica, Slovensko

  • Datum konání akce

    29. 3. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku