Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Number of Program Builds: Another Criterium for Assessing Difficulty of a Programming Task?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908239" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908239 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://infedu.vu.lt/journal/INFEDU/article/786/info" target="_blank" >https://infedu.vu.lt/journal/INFEDU/article/786/info</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15388/infedu.2024.23" target="_blank" >10.15388/infedu.2024.23</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Number of Program Builds: Another Criterium for Assessing Difficulty of a Programming Task?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses an alternative method of assessing the difficulty of pupils&apos; programming tasks to determine their age appropriateness. Building a program takes the form of its successive iterations. Thus, it is possible to monitor the number of times such a program was built by the solver. The variance of the number of program builds can be considered as a criterion of the difficulty of the task. We seek to verify whether this variance is the greatest in the age group for which the task is most suitable. We created several series of programming tasks and offered them to 87000 pupils from 4(th) to 13(th) grade. For each task, we compared the optimal age group determined by the variance of the number of program builds method with the group determined by the correct answer ratio method. A strong correlation was observed in traditional microworlds Karel the Robot and Turtle. A moderate correlation was achieved in the new microworld Movie.

  • Název v anglickém jazyce

    Number of Program Builds: Another Criterium for Assessing Difficulty of a Programming Task?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses an alternative method of assessing the difficulty of pupils&apos; programming tasks to determine their age appropriateness. Building a program takes the form of its successive iterations. Thus, it is possible to monitor the number of times such a program was built by the solver. The variance of the number of program builds can be considered as a criterion of the difficulty of the task. We seek to verify whether this variance is the greatest in the age group for which the task is most suitable. We created several series of programming tasks and offered them to 87000 pupils from 4(th) to 13(th) grade. For each task, we compared the optimal age group determined by the variance of the number of program builds method with the group determined by the correct answer ratio method. A strong correlation was observed in traditional microworlds Karel the Robot and Turtle. A moderate correlation was achieved in the new microworld Movie.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Informatics in Education

  • ISSN

    1648-5831

  • e-ISSN

    2335-8971

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    525-540

  • Kód UT WoS článku

    001320668000002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85204196293