Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Game Achievement Analysis: Process Mining Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00124994" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00124994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-95408-6_6" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-95408-6_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-95408-6_6" target="_blank" >10.1007/978-3-030-95408-6_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Game Achievement Analysis: Process Mining Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Data-oriented techniques are currently standardly used in the video game domain, providing an interesting insight into the players’ behaviour. However, the game can be seen as a set of steps that are performed for its completion. Therefore, these steps form a process. Process mining is a discipline with a focus on process analysis which can help to bring additional insights to the analysts. Hence this work explores the potential of a process-oriented approach in this context. We chose the game achievement log as the dataset as it contains valuable information about the player’s steps in the game. Furthermore, it is publicly available, and therefore, anyone, not only game developers, can perform the process analysis. The dataset and the analysis source code used in this work were made publicly available.

  • Název v anglickém jazyce

    Game Achievement Analysis: Process Mining Approach

  • Popis výsledku anglicky

    Data-oriented techniques are currently standardly used in the video game domain, providing an interesting insight into the players’ behaviour. However, the game can be seen as a set of steps that are performed for its completion. Therefore, these steps form a process. Process mining is a discipline with a focus on process analysis which can help to bring additional insights to the analysts. Hence this work explores the potential of a process-oriented approach in this context. We chose the game achievement log as the dataset as it contains valuable information about the player’s steps in the game. Furthermore, it is publicly available, and therefore, anyone, not only game developers, can perform the process analysis. The dataset and the analysis source code used in this work were made publicly available.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Data Mining and Applications

  • ISBN

    9783030954079

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    68-82

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Sydney, NSW, Australia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000754476700006