Game Achievement Analysis: Process Mining Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00124994" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00124994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-95408-6_6" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-95408-6_6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-95408-6_6" target="_blank" >10.1007/978-3-030-95408-6_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Game Achievement Analysis: Process Mining Approach
Popis výsledku v původním jazyce
Data-oriented techniques are currently standardly used in the video game domain, providing an interesting insight into the players’ behaviour. However, the game can be seen as a set of steps that are performed for its completion. Therefore, these steps form a process. Process mining is a discipline with a focus on process analysis which can help to bring additional insights to the analysts. Hence this work explores the potential of a process-oriented approach in this context. We chose the game achievement log as the dataset as it contains valuable information about the player’s steps in the game. Furthermore, it is publicly available, and therefore, anyone, not only game developers, can perform the process analysis. The dataset and the analysis source code used in this work were made publicly available.
Název v anglickém jazyce
Game Achievement Analysis: Process Mining Approach
Popis výsledku anglicky
Data-oriented techniques are currently standardly used in the video game domain, providing an interesting insight into the players’ behaviour. However, the game can be seen as a set of steps that are performed for its completion. Therefore, these steps form a process. Process mining is a discipline with a focus on process analysis which can help to bring additional insights to the analysts. Hence this work explores the potential of a process-oriented approach in this context. We chose the game achievement log as the dataset as it contains valuable information about the player’s steps in the game. Furthermore, it is publicly available, and therefore, anyone, not only game developers, can perform the process analysis. The dataset and the analysis source code used in this work were made publicly available.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced Data Mining and Applications
ISBN
9783030954079
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
68-82
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Sydney, NSW, Australia
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000754476700006