Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video Manual Motion Tracker 1.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10221428" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10221428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Video Manual Motion Tracker 1.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Software pro manuální sledování trajektorie pohybu hráčů na hrací ploše z videozáznamu utkání nebo tréninkového procesu pracuje na základě inverzního promítání prostorové scény z reálné roviny hrací plochy do roviny obrazovky. Pro každý bod tvořící reálnou rovinu hrací plochy jsou spočítány souřadnice a pomocí transformace promítnuty do souřadnic roviny obrazovky. Tímto je vytvořen předpis pro funkci inverzního promítání. Definičním oborem této funkce jsou souřadnice bodu v rovině obrazovky a oborem hodnot jsou souřadnice bodu v reálné rovině. Program umožňuje zaznamenat celkovou dráhu, okamžitou a průměrnou rychlost hráčů během utkání či tréninkového procesu a další charakteristiky potřebné pro komplexní posouzení aktivit. Na rozdíl od světově známýchsystémů jde o finančně dostupné řešení pro potřeby výzkumu se zjednodušeným sběrem dat, který nenarušuje samotný výkon sportovce. Systém bude využíván i na dalších kinantropologických pracovištích v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Video Manual Motion Tracker 1.0

  • Popis výsledku anglicky

    A software which is used for manual tracking of players' movement patterns trajectory on a court during a game or a training process from a videotape works on the basis of inversive projection of three-dimensional court surface setup to screen surface. For each point that creates concrete surface on the court, the coordinates are counted. The coordinates are then transformed and projected into the screen surface. This process enables us to form a regulation for inversive projection. Domains of definition of this function are point coordinates of the screen surface and domains range of a function are point coordinates of the court surface. The program enables us to record both the trajectory, total and immediate players' speed during a game or a training process. Software is reasonably priced for research and has simplified data collection and does not affect players during performance in contrast with commercial oriented tracking systems.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Video Manual Motion Tracker 1.0

  • Technické parametry

    Důvodem pro vytvoření softwaru byla cenová nedostupnost podobných (nejlevnější zjištěný Trak Performace EUR 1750+EUR2000 za tablet) a nutnost nenarušování výkonu sportovce umístěním přístrojů na tělo, jako to je u systémů založených na technologii GPS.

  • Ekonomické parametry

    Financování zajištěno v rámci grantu FTK_2010_007

  • IČO vlastníka výsledku

    61989592

  • Název vlastníka

    Univerzita Palackého