Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Process Mining Analysis of Puzzle-Based Cybersecurity Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00125555" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00125555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/10.1145/3502718.3524819" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/10.1145/3502718.3524819</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3502718.3524819" target="_blank" >10.1145/3502718.3524819</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Process Mining Analysis of Puzzle-Based Cybersecurity Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The hands-on cybersecurity training quality is crucial to mitigate cyber threats and attacks effectively. However, practical cybersecurity training is strongly process-oriented, making the post-training analysis very difficult. This paper presents process-mining methods applied to the learning analytics workflow. We introduce a unified approach to reconstruct behavioral graphs from sparse event logs of cyber ranges. Furthermore, we discuss significant data features that affect their practical usability for educational process mining. Based on that, methods of dealing with the complexity of process graphs are presented, taking advantage of the puzzle-based gamification of in-class training sessions.

  • Název v anglickém jazyce

    Process Mining Analysis of Puzzle-Based Cybersecurity Training

  • Popis výsledku anglicky

    The hands-on cybersecurity training quality is crucial to mitigate cyber threats and attacks effectively. However, practical cybersecurity training is strongly process-oriented, making the post-training analysis very difficult. This paper presents process-mining methods applied to the learning analytics workflow. We introduce a unified approach to reconstruct behavioral graphs from sparse event logs of cyber ranges. Furthermore, we discuss significant data features that affect their practical usability for educational process mining. Based on that, methods of dealing with the complexity of process graphs are presented, taking advantage of the puzzle-based gamification of in-class training sessions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20202022158" target="_blank" >VI20202022158: Výzkum nových technologií pro zvýšení schopností odborníků na kyberbezpečnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 27th ACM Conference on on Innovation and Technology in Computer Science Education Vol. 1 (ITiCSE '22)

  • ISBN

    9781450392013

  • ISSN

    1942-647X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    449-455

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Dublin, Ireland

  • Datum konání akce

    8. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku