Adaptive, Intelligent, and Personalized: Navigating the Terminological Maze Behind Educational Technology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00125686" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00125686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s40593-021-00251-5" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s40593-021-00251-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40593-021-00251-5" target="_blank" >10.1007/s40593-021-00251-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptive, Intelligent, and Personalized: Navigating the Terminological Maze Behind Educational Technology
Popis výsledku v původním jazyce
Educational technology terminology is messy. The same meaning is often expressed using several terms. More confusingly, some terms are used with several meanings. This state is unfortunate, as it makes both research and development more difficult. Terminology is particularly important in the case of personalization techniques, where the nuances of meaning are often crucial. We discuss the current state of the used terminology, highlighting specific cases of potential confusion. In the near future, any significant unification of terminology does not seem feasible. A realistic and still very useful step forward is to make the terminology used in individual research papers more explicit.
Název v anglickém jazyce
Adaptive, Intelligent, and Personalized: Navigating the Terminological Maze Behind Educational Technology
Popis výsledku anglicky
Educational technology terminology is messy. The same meaning is often expressed using several terms. More confusingly, some terms are used with several meanings. This state is unfortunate, as it makes both research and development more difficult. Terminology is particularly important in the case of personalization techniques, where the nuances of meaning are often crucial. We discuss the current state of the used terminology, highlighting specific cases of potential confusion. In the near future, any significant unification of terminology does not seem feasible. A realistic and still very useful step forward is to make the terminology used in individual research papers more explicit.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Artificial Intelligence in Education
ISSN
1560-4292
e-ISSN
1560-4306
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
151-173
Kód UT WoS článku
000640762500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85104714759