Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive, Intelligent, and Personalized: Navigating the Terminological Maze Behind Educational Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00125686" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00125686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s40593-021-00251-5" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s40593-021-00251-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40593-021-00251-5" target="_blank" >10.1007/s40593-021-00251-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive, Intelligent, and Personalized: Navigating the Terminological Maze Behind Educational Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational technology terminology is messy. The same meaning is often expressed using several terms. More confusingly, some terms are used with several meanings. This state is unfortunate, as it makes both research and development more difficult. Terminology is particularly important in the case of personalization techniques, where the nuances of meaning are often crucial. We discuss the current state of the used terminology, highlighting specific cases of potential confusion. In the near future, any significant unification of terminology does not seem feasible. A realistic and still very useful step forward is to make the terminology used in individual research papers more explicit.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive, Intelligent, and Personalized: Navigating the Terminological Maze Behind Educational Technology

  • Popis výsledku anglicky

    Educational technology terminology is messy. The same meaning is often expressed using several terms. More confusingly, some terms are used with several meanings. This state is unfortunate, as it makes both research and development more difficult. Terminology is particularly important in the case of personalization techniques, where the nuances of meaning are often crucial. We discuss the current state of the used terminology, highlighting specific cases of potential confusion. In the near future, any significant unification of terminology does not seem feasible. A realistic and still very useful step forward is to make the terminology used in individual research papers more explicit.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Artificial Intelligence in Education

  • ISSN

    1560-4292

  • e-ISSN

    1560-4306

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    151-173

  • Kód UT WoS článku

    000640762500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85104714759