Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Non-Myth of the Noble Red: Exploring Brechtian Principles of Storytelling and Performance in the Authoring of a Tangible Narrative

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00128862" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00128862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3527927.3535207" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3527927.3535207</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3527927.3535207" target="_blank" >10.1145/3527927.3535207</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Non-Myth of the Noble Red: Exploring Brechtian Principles of Storytelling and Performance in the Authoring of a Tangible Narrative

  • Popis výsledku v původním jazyce

    World-building is among the most relevant and challenging aspects of authoring an interactive digital narrative. These challenges can even be more significant when designing tangible interactive narratives. The author must define how and when to express the material aspects of the narrative in the real world and how artefacts can support this storytelling process. This poster introduces the creative process of world-building a tangible interactive narrative: The Non-myth of the Noble Red. In this tangible narrative, world-building is based on a Brechtian approach to explore ways in which closing the gap between performance and space can involve the user into a more active role while becoming conscious of the social implications presented in the narrative. Reaching out to principles and concepts brought from theatre and other forms of performative arts places the performative component and discourse of the narrative in the foreground of the experience. This approach can be used to identify considerations that are usually ignored in mainstream interactive experiences by prioritizing the narrative's critical discourse and exploring more artistic and experimental approaches to storytelling.

  • Název v anglickém jazyce

    The Non-Myth of the Noble Red: Exploring Brechtian Principles of Storytelling and Performance in the Authoring of a Tangible Narrative

  • Popis výsledku anglicky

    World-building is among the most relevant and challenging aspects of authoring an interactive digital narrative. These challenges can even be more significant when designing tangible interactive narratives. The author must define how and when to express the material aspects of the narrative in the real world and how artefacts can support this storytelling process. This poster introduces the creative process of world-building a tangible interactive narrative: The Non-myth of the Noble Red. In this tangible narrative, world-building is based on a Brechtian approach to explore ways in which closing the gap between performance and space can involve the user into a more active role while becoming conscious of the social implications presented in the narrative. Reaching out to principles and concepts brought from theatre and other forms of performative arts places the performative component and discourse of the narrative in the foreground of the experience. This approach can be used to identify considerations that are usually ignored in mainstream interactive experiences by prioritizing the narrative's critical discourse and exploring more artistic and experimental approaches to storytelling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    C&C '22: Creativity and Cognition

  • ISBN

    9781450393270

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    520-525

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    Venice, Italy

  • Místo konání akce

    Venice, Italy

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku