Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00128874" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00128874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9723010" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9723010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TLT.2022.3154936" target="_blank" >10.1109/TLT.2022.3154936</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research in learning technologies is often focused on optimizing some aspects of human learning. However, the usefulness of practical learning environments is heavily influenced by their weakest aspects, and, unfortunately, there are many things that can go wrong in the learning process. In this article, we argue that in many circumstances, it is more useful to focus on avoiding stupidity rather than seeking optimality. To make this perspective specific and actionable, we propose a definition of stupidity, a taxonomy of undesirable behaviors of learning environments, and an overview of data-driven techniques for finding defects. The provided overview is directly applicable in the development of learning environments and also provides inspiration for novel research directions and novel applications of existing techniques.

  • Název v anglickém jazyce

    Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Research in learning technologies is often focused on optimizing some aspects of human learning. However, the usefulness of practical learning environments is heavily influenced by their weakest aspects, and, unfortunately, there are many things that can go wrong in the learning process. In this article, we argue that in many circumstances, it is more useful to focus on avoiding stupidity rather than seeking optimality. To make this perspective specific and actionable, we propose a definition of stupidity, a taxonomy of undesirable behaviors of learning environments, and an overview of data-driven techniques for finding defects. The provided overview is directly applicable in the development of learning environments and also provides inspiration for novel research directions and novel applications of existing techniques.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES

  • ISSN

    1939-1382

  • e-ISSN

    1939-1382

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    64-77

  • Kód UT WoS článku

    000811579800009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85125721876