Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Press H to Help: The Impact of Prosocial Video Games on Prosocial Behaviors by Exposure Time

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F23%3A00130357" target="_blank" >RIV/00216224:14330/23:00130357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3582437.3582459" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3582437.3582459</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3582437.3582459" target="_blank" >10.1145/3582437.3582459</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Press H to Help: The Impact of Prosocial Video Games on Prosocial Behaviors by Exposure Time

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research in multiple fields have examined how video games shape behavior. Specifically, one area of research indicates that prosocial video game play (game play that features helping as a core mechanic) impacts subsequent prosocial behaviors, affect, and accessibility of prosocial thoughts relative to neutral game play with no helping behavior. Exposure time in this past research has varied, so we executed an experiment that both replicates this existing line of research in terms of comparing different games and adds the dimension of exposure time. Differences between the prosocial gaming and control groups were assessed, while correcting for trait altruism and aggression. There were no significant differences between participants in control conditions and those that played the prosocial game, though some variables trended in expected directions. Additionally, exposure time had little impact on participant behavior. Therefore, researchers may not need to be concerned about short-term exposure time variance.

  • Název v anglickém jazyce

    Press H to Help: The Impact of Prosocial Video Games on Prosocial Behaviors by Exposure Time

  • Popis výsledku anglicky

    Research in multiple fields have examined how video games shape behavior. Specifically, one area of research indicates that prosocial video game play (game play that features helping as a core mechanic) impacts subsequent prosocial behaviors, affect, and accessibility of prosocial thoughts relative to neutral game play with no helping behavior. Exposure time in this past research has varied, so we executed an experiment that both replicates this existing line of research in terms of comparing different games and adds the dimension of exposure time. Differences between the prosocial gaming and control groups were assessed, while correcting for trait altruism and aggression. There were no significant differences between participants in control conditions and those that played the prosocial game, though some variables trended in expected directions. Additionally, exposure time had little impact on participant behavior. Therefore, researchers may not need to be concerned about short-term exposure time variance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    In Foundations of Digital Games 2023 (FDG 2023)

  • ISBN

    9781450398565

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    Lisbon, Portugal

  • Místo konání akce

    Lisbon, Portugal

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001092777800018