Prosociální chování žáků ve školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896358" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prosociální chování žáků ve školách
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku nabízíme pohledy různých autorů na pomáhání, prosociální chování a altruismus. Věnujeme se osobnostním rysům prosociálních žáků a sociálním aspektům souvisejících s jejich chováním. Definujeme tzv. prosociální osobnost (Penner, 1995) a zaměříme se také na úskalí, která mohou být s prosociálním chováním žáků spojená. Tendence jednat prosociálně, bychom mohli označit za stabilní rys osobnosti, proto je důležité věnovat těmto dětem ve školách náležitou pozornost. Na rozvoji prosociálního chování ve třídách se mohou také velmi významně podílet učitelé a rodiče žáků. Informace o žácích a rodičích, vycházejí v tomto příspěvku z poznatků zahraničních výzkumů a také z našich výzkumů realizovaných v letech 2013-2014.
Název v anglickém jazyce
Prosocial behavior of pupils in school
Popis výsledku anglicky
In the entry we offer various views of different authors on helping, prosocial behavior and altruism.We focus on personal traits of prosocial pupils and social aspects related to their behavior.We define the so called ?prosocial character?and concentrate on pitfalls which can be connected to the behavior of prosocial pupils. The tendency to act prosocially can be determined as a stable feature of the personal trait, therefore it is important to pay appropriate attention to these children at schools. Parents and teachers of the children can play a significant role in development of prosocial behavior in classrooms. The information about the pupils and parents in this entry are based on findings of foreign researches, as well as on our own researches realized between 2013 and 2014.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a její lidé na křižovatkách
ISBN
978-80-905245-8-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
119-130
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Datum konání akce
26. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—