Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prosociální chování žáků ve školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896358" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prosociální chování žáků ve školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku nabízíme pohledy různých autorů na pomáhání, prosociální chování a altruismus. Věnujeme se osobnostním rysům prosociálních žáků a sociálním aspektům souvisejících s jejich chováním. Definujeme tzv. prosociální osobnost (Penner, 1995) a zaměříme se také na úskalí, která mohou být s prosociálním chováním žáků spojená. Tendence jednat prosociálně, bychom mohli označit za stabilní rys osobnosti, proto je důležité věnovat těmto dětem ve školách náležitou pozornost. Na rozvoji prosociálního chování ve třídách se mohou také velmi významně podílet učitelé a rodiče žáků. Informace o žácích a rodičích, vycházejí v tomto příspěvku z poznatků zahraničních výzkumů a také z našich výzkumů realizovaných v letech 2013-2014.

  • Název v anglickém jazyce

    Prosocial behavior of pupils in school

  • Popis výsledku anglicky

    In the entry we offer various views of different authors on helping, prosocial behavior and altruism.We focus on personal traits of prosocial pupils and social aspects related to their behavior.We define the so called ?prosocial character?and concentrate on pitfalls which can be connected to the behavior of prosocial pupils. The tendency to act prosocially can be determined as a stable feature of the personal trait, therefore it is important to pay appropriate attention to these children at schools. Parents and teachers of the children can play a significant role in development of prosocial behavior in classrooms. The information about the pupils and parents in this entry are based on findings of foreign researches, as well as on our own researches realized between 2013 and 2014.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola a její lidé na křižovatkách

  • ISBN

    978-80-905245-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    119-130

  • Název nakladatele

    Česká pedagogická společnost

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.

  • Datum konání akce

    26. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku