Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Landscape of Computational Thinking Problems for Practice and Assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F23%3A00133816" target="_blank" >RIV/00216224:14330/23:00133816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fi.muni.cz/~xpelanek/publications/ct-landscape.pdf" target="_blank" >https://www.fi.muni.cz/~xpelanek/publications/ct-landscape.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3578269" target="_blank" >10.1145/3578269</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Landscape of Computational Thinking Problems for Practice and Assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To provide practice and assessment of computational thinking, we need specific problems students can solve. There are many such problems, but they are hard to find. Learning environments and assessments often use only specific types of problems and thus do not cover computational thinking in its whole scope. We provide an extensive catalog of well-structured computational thinking problem sets together with a systematic encoding of their features. Based on this encoding, we propose a four-level taxonomy that provides an organization of a wide variety of problems. The catalog, taxonomy, and problem features are useful for content authors, designers of learning environments, and researchers studying computational thinking.

  • Název v anglickém jazyce

    The Landscape of Computational Thinking Problems for Practice and Assessment

  • Popis výsledku anglicky

    To provide practice and assessment of computational thinking, we need specific problems students can solve. There are many such problems, but they are hard to find. Learning environments and assessments often use only specific types of problems and thus do not cover computational thinking in its whole scope. We provide an extensive catalog of well-structured computational thinking problem sets together with a systematic encoding of their features. Based on this encoding, we propose a four-level taxonomy that provides an organization of a wide variety of problems. The catalog, taxonomy, and problem features are useful for content authors, designers of learning environments, and researchers studying computational thinking.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM TRANSACTIONS ON COMPUTING EDUCATION

  • ISSN

    1946-6226

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    1-29

  • Kód UT WoS článku

    001018474800006

  • EID výsledku v databázi Scopus