The Landscape of Computational Thinking Problems for Practice and Assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F23%3A00133816" target="_blank" >RIV/00216224:14330/23:00133816 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fi.muni.cz/~xpelanek/publications/ct-landscape.pdf" target="_blank" >https://www.fi.muni.cz/~xpelanek/publications/ct-landscape.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3578269" target="_blank" >10.1145/3578269</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Landscape of Computational Thinking Problems for Practice and Assessment
Popis výsledku v původním jazyce
To provide practice and assessment of computational thinking, we need specific problems students can solve. There are many such problems, but they are hard to find. Learning environments and assessments often use only specific types of problems and thus do not cover computational thinking in its whole scope. We provide an extensive catalog of well-structured computational thinking problem sets together with a systematic encoding of their features. Based on this encoding, we propose a four-level taxonomy that provides an organization of a wide variety of problems. The catalog, taxonomy, and problem features are useful for content authors, designers of learning environments, and researchers studying computational thinking.
Název v anglickém jazyce
The Landscape of Computational Thinking Problems for Practice and Assessment
Popis výsledku anglicky
To provide practice and assessment of computational thinking, we need specific problems students can solve. There are many such problems, but they are hard to find. Learning environments and assessments often use only specific types of problems and thus do not cover computational thinking in its whole scope. We provide an extensive catalog of well-structured computational thinking problem sets together with a systematic encoding of their features. Based on this encoding, we propose a four-level taxonomy that provides an organization of a wide variety of problems. The catalog, taxonomy, and problem features are useful for content authors, designers of learning environments, and researchers studying computational thinking.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM TRANSACTIONS ON COMPUTING EDUCATION
ISSN
1946-6226
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
1-29
Kód UT WoS článku
001018474800006
EID výsledku v databázi Scopus
—