Design and evaluation of alphabetic and numeric input methods for virtual reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F24%3A00136167" target="_blank" >RIV/00216224:14330/24:00136167 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0097849324000906" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0097849324000906</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2024.103955" target="_blank" >10.1016/j.cag.2024.103955</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and evaluation of alphabetic and numeric input methods for virtual reality
Popis výsledku v původním jazyce
In today’s virtual reality (VR), users have various ways to influence their VR experience, including alphanumeric input. While typing characters and numbers is straightforward on desktop computers, it presents challenges and opportunities in head-mounted display VR due to specific interaction methods and a lack of real-world visual stimuli. Addressing these open questions, our work implements and evaluates ten approaches to alphabetic and numeric inputs in VR. We describe the design motivation behind these input methods and evaluate them in a user study with 40 participants divided into groups for alphabetic and numeric keyboards. This comparison investigates each method’s performance and user interactions. Our findings suggest that different input methods significantly impact words per minute and error rates, and that certain keyboard designs may receive better subjective evaluations despite poorer objective performance.
Název v anglickém jazyce
Design and evaluation of alphabetic and numeric input methods for virtual reality
Popis výsledku anglicky
In today’s virtual reality (VR), users have various ways to influence their VR experience, including alphanumeric input. While typing characters and numbers is straightforward on desktop computers, it presents challenges and opportunities in head-mounted display VR due to specific interaction methods and a lack of real-world visual stimuli. Addressing these open questions, our work implements and evaluates ten approaches to alphabetic and numeric inputs in VR. We describe the design motivation behind these input methods and evaluate them in a user study with 40 participants divided into groups for alphabetic and numeric keyboards. This comparison investigates each method’s performance and user interactions. Our findings suggest that different input methods significantly impact words per minute and error rates, and that certain keyboard designs may receive better subjective evaluations despite poorer objective performance.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computers & Graphics
ISSN
0097-8493
e-ISSN
1873-7684
Svazek periodika
122
Číslo periodika v rámci svazku
103955
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Kód UT WoS článku
001257609400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85195817741