Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ

Popis výsledku

Cíle výzkumu bylo posouzení účinku modelového pohybového programu na některé složky zdatnosti. Jednou z částí bylo také sledování množství pohybové aktivity dětí během jejich pobytu ve škole. Současný výchovný a výukový proces ve školách ne vždy dostatečně přihlíží k potřebám střídání zátěže a odpočinku, k biorytmům, psychickým a fyziologickým potřebám žáků. Nedochází k uspokojení pohybových zájmů a potřeb žáků a nevyužívají se moderní pracovní metody. Na tělesnou výchovu nelze nahlížet jako na vyučovací předmět, ale je nutné přiblížit tělesnou výchovu reálným potřebám života žáků k ovlivňování jejich zdraví. Je třeba přijmout názor, že pohybová aktivita je jedním z nejúčinnějších prostředků kompenzace převážně jednostranného pracovního zatížení žáků ve škole. Proto by se měla naplňovat snaha integrovat tělesnou výchovu a pohybovou aktivitu v co největší míře do denního i týdenního režimu žáků. Výsledky výzkumu dokumentují rozdíly v množství pohybové aktivity na škole s modelovým pohyb

Klíčová slova

school attendancemotoric activityyounger school agemotoric regime

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cíle výzkumu bylo posouzení účinku modelového pohybového programu na některé složky zdatnosti. Jednou z částí bylo také sledování množství pohybové aktivity dětí během jejich pobytu ve škole. Současný výchovný a výukový proces ve školách ne vždy dostatečně přihlíží k potřebám střídání zátěže a odpočinku, k biorytmům, psychickým a fyziologickým potřebám žáků. Nedochází k uspokojení pohybových zájmů a potřeb žáků a nevyužívají se moderní pracovní metody. Na tělesnou výchovu nelze nahlížet jako na vyučovací předmět, ale je nutné přiblížit tělesnou výchovu reálným potřebám života žáků k ovlivňování jejich zdraví. Je třeba přijmout názor, že pohybová aktivita je jedním z nejúčinnějších prostředků kompenzace převážně jednostranného pracovního zatížení žáků ve škole. Proto by se měla naplňovat snaha integrovat tělesnou výchovu a pohybovou aktivitu v co největší míře do denního i týdenního režimu žáků. Výsledky výzkumu dokumentují rozdíly v množství pohybové aktivity na škole s modelovým pohyb

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of change of motoric regime on motoric activity of children at primary school

  • Popis výsledku anglicky

    Report informs about changes in a motoric regime of younger school age children. After model motoric programme launching changes in motoric activities of pupils were monitored. These changes were confronted with a group of pupils who were not under influence of any motoric programme. The increase of motoric activities by 45 minutes daily due to influence of a motoric programme was learned at the experimental class.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Optimální působení tělesné zátěže a výživy

  • ISBN

    80-7041-666-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    75-77

  • Název nakladatele

    GAUDEAMUS při Univerzitě Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku