Reflexe vztahu výchovy ke zdraví a environmentální edukace v kurikulárních dokumentech ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00011043" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00011043 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe vztahu výchovy ke zdraví a environmentální edukace v kurikulárních dokumentech ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Pro koncept kvality života je klíčový pocit pohody, který pramení z tělesné, duševní a sociální vyrovnanosti každého jedince. Z tohoto pojetí vyplývá, že kvalita života je dána subjektivním vnímáním individuální životní reality. Na základě sebereflexivnídimenze, která je vymezena fyzickou, psychickou a duchovní existencí člověka, lze konstatovat, že zdraví je jednou ze základních kategorií kvality života. Právo na zdraví a zdravé životní prostředí je zakotveno v Chartě základních práv Evropské unie. Zhlediska environmentální problematiky je patrná souvislost mezi kvalitou životního prostředí a zdravím. Tyto otázky řeší např. Agenda 21, Johannesburská deklarace a v České republice také dále Akční plán SPEVVO. Zda a jakým způsobem tato témata zahrnujívzdělávací programy základního vzdělávání v České republice, případně jak je reflektuje nově schválený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, se snažíme zjistit v tomto příspěvku.
Název v anglickém jazyce
Education to health relationship reflection and environmental education in curricular documents of the Czech republic
Popis výsledku anglicky
For the concept of the quality of life, the feeling of comfort stemming from individual physical, mental and social composure is essential. Hence yields that the quality of life is given by the individual life reality sujective perception. Based on self-reflective mension limited by physical, mental and spiritual human existence, we can say that health is one of the basic category of the life quality. The right to health and to healthy environment is based in the Charter of Fundamental Rights of the European Union. A relation between quality of healthy environment and health might be recognized from the point of view of the environmental problematics. These questions are solved by Agenda 21 of the Johannesburg Declaration world wide and by the Action Plan SPEVVO in the Czech Republic. In this paper, we try to get to know if and in which way these topics are subjects of the basic educational programs and the newly agreed General Educational Program of the basic education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teachers and Health 6
ISBN
80-7315-093-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
704
Strana od-do
331-334
Název nakladatele
Paido; MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU v Brně
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—