Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukační perspektivy tělesné výchovy ve speciální škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000168" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukační perspektivy tělesné výchovy ve speciální škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Žáci s lehkým mentálním postižením v ČR navštěvují zvláštní školy. Edukace žáků v těchto školách není jen základním nástrojem predikce sociální izolace, nýbrž i přípravou žáků na kvalitní život v dospělosti (Švarcová, 1998; Repkova 2001). Lze očekávat, že na konstrukci životního stylu dospělého jedince se podílí i vědomosti a zkušenosti, získané v procesu školní docházky. V této souvislosti sehrává významnou roli vyučovací předmět tělesná výchova. Tělesná výchova ve zvláštních školách by měla žákům umožnit poznat vlastní pohybové možnosti a využívat je k cílenému ovlivňování tělesného a duševního stavu. K tomuto cíli směřují i poznatky z tělesné kultury, formulované ve Vzdělávacím programu zvláštní školy. Paralelně s tím, však čerpají žáci informace iv rámci mezipředmětových vztahů i vnějšího mimoškolního prostředí. V příspěvku se autorka zamýšlí nad iniciační funkcí tělesné výchovy ve zvláštní škole v intencích kvalitního a zdravého způsobu života jednice s mentálním postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational perspectives of physical education in special school

  • Popis výsledku anglicky

    Resolution of the 2nd International Conference "Education International" states that school is unique place for formation of health of individuals and calls (challenges) all attending countries to include health programs into educational curricula in schools of all levels and kinds. In this presentation we discuss the role of physical education in the initiation of such programs in: # area of recreation # area of education toward the healthy life style # area of intellectual education in the health aspect context Our emphasis is devoted on students with light mental retardation, who attend special schools (for the reasons of intellectual insufficiency). The results of the survey, done with this population, suggest certain discrepancies between social needs and educational effects of physical education in special schools. Great reserves were found particularly in the area of health culture, which suggests the need for the innovation of the educational programs for students in special sc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pohyb a zdraví : sborník z 2. mezinárodní konference

  • ISBN

    80-244-0322-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    532

  • Strana od-do

    239-244

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku