Edukační perspektivy tělesné výchovy ve speciální škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000168" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000168 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukační perspektivy tělesné výchovy ve speciální škole
Popis výsledku v původním jazyce
Žáci s lehkým mentálním postižením v ČR navštěvují zvláštní školy. Edukace žáků v těchto školách není jen základním nástrojem predikce sociální izolace, nýbrž i přípravou žáků na kvalitní život v dospělosti (Švarcová, 1998; Repkova 2001). Lze očekávat, že na konstrukci životního stylu dospělého jedince se podílí i vědomosti a zkušenosti, získané v procesu školní docházky. V této souvislosti sehrává významnou roli vyučovací předmět tělesná výchova. Tělesná výchova ve zvláštních školách by měla žákům umožnit poznat vlastní pohybové možnosti a využívat je k cílenému ovlivňování tělesného a duševního stavu. K tomuto cíli směřují i poznatky z tělesné kultury, formulované ve Vzdělávacím programu zvláštní školy. Paralelně s tím, však čerpají žáci informace iv rámci mezipředmětových vztahů i vnějšího mimoškolního prostředí. V příspěvku se autorka zamýšlí nad iniciační funkcí tělesné výchovy ve zvláštní škole v intencích kvalitního a zdravého způsobu života jednice s mentálním postižením.
Název v anglickém jazyce
Educational perspectives of physical education in special school
Popis výsledku anglicky
Resolution of the 2nd International Conference "Education International" states that school is unique place for formation of health of individuals and calls (challenges) all attending countries to include health programs into educational curricula in schools of all levels and kinds. In this presentation we discuss the role of physical education in the initiation of such programs in: # area of recreation # area of education toward the healthy life style # area of intellectual education in the health aspect context Our emphasis is devoted on students with light mental retardation, who attend special schools (for the reasons of intellectual insufficiency). The results of the survey, done with this population, suggest certain discrepancies between social needs and educational effects of physical education in special schools. Great reserves were found particularly in the area of health culture, which suggests the need for the innovation of the educational programs for students in special sc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pohyb a zdraví : sborník z 2. mezinárodní konference
ISBN
80-244-0322-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
532
Strana od-do
239-244
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—