K současným způsobům využívání videozáznamů výuky v učitelském vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012817" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K současným způsobům využívání videozáznamů výuky v učitelském vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek podává přehled o vybraných způsobech využívání videozáznamu výuky v učitelském vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje těm přístupům, v nichž videozáznam výuky funguje jako materiál určený ke kognitivní analýze prováděné studenty. Autoři příspěvku vycházejí z teorie zakotvené výuky (anchored instruciton) a řízeného objevování (guided discovery), na jejichž základě se pokoušejí koncipovat interaktivní e-learningové prostředí pro učitele.
Název v anglickém jazyce
Ways of using video in teacher education
Popis výsledku anglicky
This article provides a survey of selected approaches to using a video recording of a lesson in teacher education. Special attention is paid to those approaches in which the video recording serves as a material for students further cognitive analysis. The authors base their paper on the theory of anchored instruction and guided discovery, on the bases of which they attempt at a conception of an inter-active e-learning environment for future teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů
ISBN
80-210-3884-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
122-129
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—